۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۱۴
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85120981
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرمانده ارتش لبنان: مقاومت در برابر اسرائیل حق ملت لبنان است

تهران - ایرنا - فرمانده ارتش لبنان بر حق لبنانی ها در مقاومت در برابر رژیم اسرائیل و جاه طلبی‌های این رژیم و بازپس‌گیری تمام خاک اشغالی کشورشان تاکید کرد.

به گزارش ایرنا از رسانه های لبنانی، ژنرال «ژوزف عون» فرمانده ارتش لبنان امروز (چهارشنبه) در بیانیه ای خطاب به نظامیان لبنان به مناسبت سالروز «مقاومت و آزادی» (سالروز آزادسازی جنوب لبنان از دست رژیم صهیونیستی) با اشاره به "تداوم انجام وظایف ارتش این کشور در مرزهای جنوبی که بر اساس قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل با هماهنگی نیروی حافظ صلح سازمان ملل متحد در لبنان (یونیفل) انجام می‌شود، بر حق مقاومت در برابر اسرائیل و جاه طلبی‌های این رژیم و مقابله با نقض حاکمیت ملی لبنان توسط این رژیم اشغالگر و بازپس گیری تمام خاک اشغالی لبنان" تاکید کرد.

وی افزود: ما روز «مقاومت و آزادی» را که در آن لبنانی‌ها پیروزی تاریخی بر دشمن صهیونیستی به دست آوردند، با افتخار به یاد می‌آوریم زیرا آن‌ها صفحه‌ای درخشان در تاریخ لبنان نوشتند و با آزادسازی بیشتر زمین‌های اشغال شده در جنوب و بازگرداندن آن‌ها به آغوش میهن نمونه‌ای نادر که برای مردم لبنان لذتبخش است را تقدیم کردند.

فرمانده ارتش لبنان حفظ امنیت و ثبات این کشور و دفاع از آن و کنترل مرزهایش را همچنان یک اولویت مطلق برای تشکیلات نظامی کشورش دانست و افزود: شرط اساسی پیشرفت اقتصاد و عملکرد دستگاه‌ها این ثبات است و این مهم بدون فداکاری محقق نمی‌شود و ادامه نمی‌یابد.

وی اضافه کرد: این دستاوردی است که هر روز با هر ماموریتی که انجام می‌دهیم تکرار می‌شود و هر قطره خونی را که برای کشور نثار می‌کنید راه اعتماد لبنانی‌ها و جامعه جهانی به شما ترسیم می‌شود.

عون خطاب به نظامیان لبنان گفت: پایداری و عزم شما در انجام وظیفه در قبال میهن مایه مباهات و امید است زیرا با این کار لبنان را در برابر دشمنانش به ویژه رژیم اسرائیل و تروریسم حفظ می‌کنید و تامین امنیت، نهایت حرفه‌ای‌گری، فداکاری و هوشیاری شما و تعهد کامل به ارزش‌های اخلاقی و حفظ حقوق بشر در حین انجام ماموریت‌های شما را نشان می‌دهد.

لبنانی ها هر سال روز ۲۵ ماه مه را با عنوان عید مقاومت و آزادسازی که یادآور پیروزی مقاومت لبنان و فرار صهیونیست ها از خاک لبنان است، جشن می گیرند.

هر چند هنوز بخش هایی از خاک لبنان مانند کفرشوبا و کشتزارهای شبعا در اشغال صهیونیست ها قرار دارد، اما مقاومت لبنان بخش اعظم خاک جنوب لبنان را که از سال ۱۹۷۸ میلادی در اشغال صهیونیست ها بود، آزاد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha