۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۱۰
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85121039
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بدهی معوقه واحدهای تولیدی زنجان تقسیط می‌شود

۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۱۰
کد خبر: 85121039
بدهی معوقه واحدهای تولیدی زنجان تقسیط می‌شود

زنجان - ایرنا - مدیرکل تامین‌اجتماعی استان زنجان گفت: شرکت‌ها و واحدهای کوچک و متوسط، در صورت پرداخت بدهی‌های معوقه خود یا توافق با شعب سازمان تامین‌ اجتماعی در مورد پرداخت اقساطی در ۱۲ قسط و به‌ شرط پرداخت به‌موقع همه آنها ۱۰۰ درصد از بخشودگی جرایم بیمه‌ای برخوردار خواهند شد.

محمود عزیرخانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: منظور از شرکت‌ها و واحدهای کوچک و متوسط، به موجب مصوبه هیات وزیران بنگاه‌های اقتصادی دارای تعداد کارکنان کمتر از ۵۰ نفر و بنگاه‌های اقتصادی دارای تعداد کارکنان ۵۰ تا ۱۰۰ نفر است.

وی اضافه کرد: بر این اساس مشمولان این بخشودگی، کارفرمایان کارگاه‌های تولیدی، صنعتی، معدنی، کشاورزی، خدماتی، اصناف و شرکت‌های دانش‌بنیان کوچک و متوسط هستند.

این مسوول ادامه داد: بر این مبنا مشمولان باید حداقل به مدت یک سال از زمان تقسیط بدهی، نسبت به حفظ یا افزایش اشتغال نیروی انسانی کارگاه خود بر مبنای لیست اسفند ماه سال گذشته اقدام و لیست و حق‌ بیمه کارکنان شاغل کارگاه را در طول دوره مذکور به ترتیب مقرر در قانون تامین‌ اجتماعی ارسال و پرداخت کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان ادامه داد: همچنین در خصوص کارفرمایانی که در طول ۲ سال گذشته از بخشودگی جرایم برخوردار شده‌اند، شرط حفظ یا افزایش اشتغال نیروی انسانی کارگاه از زمان تعیین تکلیف بدهی، به مدت ۲ سال خواهد بود.

وی اظهار داشت: کارفرمایان کارگاه‌های مشمول برای برخورداری از تسهیلات مزبور و به‌منظور تعیین تکلیف بدهی‌های قطعی شده مطابق قوانین، باید از ابتدای خرداد ماه و حداکثر به مدت سه ماه، نسبت به ثبت درخواست خود در سامانه خدمات غیرحضوی سازمان تامین‌اجتماعی به نشانی es.tamin.ir اقدام کنند.

وی یادآور شد: با توجه به تسهیلات فراهم شده در ارائه خدمات غیرحضوری، ارائه درخواست کارفرمایان متقاضی فقط به‌صورت غیرحضوری امکان‌پذیر خواهد بود.

این مسوول ادامه داد: در مورد آن دسته از کارگاه‌هایی که در اسفند سال گذشته فاقد لیست ارسالی بوده‌اند، تعداد بیمه‌شدگان آخرین لیست ماه منتهی به اسفند در سال گذشته مبنای تعیین نیروی انسانی کارگاه قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: کارفرمایان مشمول این تسهیلات که دارای ردیف پیمان هستند، پس از ثبت درخواست برای دفتر مرکزی یا کارگاه ثابت خود که لیست و حق بیمه کارکنان را ارسال می‌کنند (صرفنظر از وجود بدهی قطعی) و در صورت احراز تمامی شرایط و پذیرش درخواست، می‌توانند بدهی‌های قطعی ردیف پیمان‌های موردنظر را به‌صورت جداگانه و در مهلت مقرر از طریق شعبه ذی‌ربط برابر ضوابط مربوطه تقسیط کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha