پنج هزار و ۴۰۰ مددجو در استان اردبیل شاغل شدند

اردبیل - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: پارسال در مجموع زمینه اشتغال پنج هزار و ۴۰۰ مددجوی تحت حمایت این نهاد در استان فراهم شد.

به گزارش ایرنا، علیرضا حسین‌نژاد روز چهارشنبه در دیدار با امام جمعه گرمی با بیان اینکه سال گذشته ۸۳ درصد برنامه‌های اشتغال کمیته امداد در استان اردبیل محقق شد، افزود: پارسال در مجموع زمینه اشتغال پنج هزار و ۴۰۰ مددجوی تحت حمایت این نهاد در نقاط مختلف استان فراهم شد.

وی با بیان اینکه ارایه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، پرداخت تسهیلات اشتغال و خودکفایی و نظارت بر طرح‌های اجرا شده از جمله فعالیت‌های مهم کمیته امداد در خوداتکایی خانواده‌های نیازمند است، اظهار کرد: پارسال در مجموع با پرداخت سه هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال تسهیلات زمینه اشتغال پنج هزار و ۴۰۰ نفر فراهم شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) بیان کرد: امسال قرار است با پرداخت ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات زمینه اشتغال برای هفت هزار و ۳۰۰ نفر در نقاط مختلف استان اردبیل فراهم شود.

حسین نژاد در ادامه بیکاری و نداشتن شغل را علت اصلی آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی برشمرد و اضافه کرد: امسال امیدواریم با وحدت رویه‌ بین مسئولان و مدیران بانکی پرداخت تسهیلات سرعت یافته و اشتغال مورد نظر تحقق یابد.

پنج هزار و ۴۰۰ مددجو در استان اردبیل شاغل شدند

امام جمعه گرمی نیز در این دیدار گفت: کمیته امداد به عنوان یادگار امام راحل(ره)، امروز پرچمدار امیدآفرینی در کشور است.

حجت‌الاسلام یدالله صفری افزود: هر چند فلسفه تاسیس کمیته امداد ریشه‌کنی فقر و محرومیت در حکومت اسلامی بود اما در وضعیت موجود این نهاد مایه آبرو و حیثیت نظام جمهوری اسلامی ایران شده است.

وی با بیان اینکه امام راحل با تدبیری بی نظیر این نهاد انقلابی را تاسیس کرد تا در گره‌گشایی از مشکلات نیازمندان و رفع فقر در جامعه گام‌های موثری برداشته شود، اظهار کرد: کمیته امداد مانع از گسترش فقر در جامعه و شرمنده شدن سرپرستان خانوارهای نیازمند در برابر اهل و عیال شده است.

امام جمعه گرمی بیان کرد: تامین نیازهای اولیه مانند اشتغال و مسکن برای مددجویان و نیازمندان یکی از ضرورت ها است و باعث ایجاد امید در بین آنها خواهد شد.

وی با ابراز خرسندی از اشتغال پنج هزار و ۴۰۰ نفر از نیازمندان و مددجویان در یک سال گذشته، اضافه کرد: امیدواریم این آمار و ارقام درست و واقعی باشد، چرا که ارایه چنین آمارهایی در تصمیم‌گیری مسئولان عالی استان و کشور بسیار موثر است.

شهرستان گرمی مغان در صد کیلومتری شمال اردبیل و در منطقه مرزی با جمهوری آذربایجان واقع است.

۴۳ هزار و ۵۰۰ خانوار با جمعیت بیش از ۹۰ هزار نفر در استان اردبیل زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha