سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در تراز بهتری برگزار شد

تهران- ایرنا- سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در تراز بهتری نسبت به دوره‌های پیشین برگزار شد، گفت: ارتباط متولیان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ناشران و تلاش برای رفع مشکلاتی مانند کاغذ، بسیار مهم بود.

احمد راستینه به خبرنگار کتاب ایرنا گفت: بخش مجازی سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تقویت شده بود و فروش خوبی را رقم زد، همچنین شاهد نظم و انسجام بهتری در غرفه‌ها بودیم. متولیان برگزاری نمایشگاه در کنار برگزاری نمایشگاه کتاب برنامه‌های فرهنگی و پرنشاطی برای سنین مختلف در دستور کار قرار داده بودند.

ویبا تاکید بر اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، اقدامات منسجم‌تری انجام داد، افزود: این وزارتخانه تلاش کرد به غرفه‌های فعال در این نمایشگاه غنا ببخشد، در این راستا در برخی از غرفه‌ها مراکز گفت‌وگو راه‌اندازی کرد. همچنین اقداماتی خاص برای جذب کودکان و نوجوانان به کتاب و مطالعه انجام داد.

به گفته این نماینده مجلس، ارتباط متولیان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ناشران و تلاش برای رفع مشکلاتی مانند کاغذ، بسیار مهم بود.

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در تراز بهتری برگزار شد

دولت برای ارتقای دانسته‌های کودکان و نوجوانان برنامه‌ریزی کند

راستینه با تاکید بر اینکه حضور مقام معظم رهبری و رئیس جمهور در این دوره نمایشگاه کتاب دو اتفاق خوب بود، ادامه داد: حضور سه ساعته مقام معظم رهبری در نمایشگاه کتاب، بازدید از غرفه‌های متعدد، تیزبینی و دقت نظر ایشان در خصوص حضور برخی از غرفه‌داران و فعالان حوزه نشر نشان می‌‎دهد که مقام معظم رهبری در جهان اسلام به حوزه فکر، اندیشه و کتاب اهمیت می‌دهند. فکر می‌کنم سیره مقام معظم رهبری در ترویج کتاب در کشور به عنوان یک الگو و مدل باید چراغ راه مردم باشد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی با بیان اینکه حضور ابراهیم رئیسی رییس جمهور در غرفه کودکان و نوجوانان دومین اتفاق خوب این دوره نمایشگاه کتاب بود، افزود: تاکید رئیس جمهور و حضورش در غرفه کودکان و نوجوانان نشان می‌دهد که دولت در تاثیرگذاری و نقش کتاب در پرورش کودکان و نوجوانان و نقش و کتاب و اندیشه در رشد و ارتقای کودکان و نوجوانان چقدر اهمیت دارد. حضور ریاست جمهوری در بخش کودکان و نوجوانان معنا دار بود.

او ادامه داد: بهتر است که دولت با توجه به نقش و دغدغه ریاست جمهوری همدل و همراستا با طراحی نظام تربیتی کودکان و نوجوانان و همکاری برای ارتقای دانسته‌های این گروه اجتماعی برنامه‌ریزی کند؛ آموزش و پرورش در تحقق این مهم نقش بسیار تاثیرگذاری دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha