۴۰ درصد زمین‌های کشاورزی حدنگاری شد

تهران - ایرنا - رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اعلام حدنگاری و صدور اسناد ۴۰ درصد از زمین‌های کشاورزی تا پایان اردیبهشت سال جاری به مساحت ۶ میلیون و ۴۱۹ هزار هکتار در سراسر کشور، گفت: تثبیت مالکیت‌ها و حدنگاری از راهبردهای کلان نظام است و باید با جدیت پیگیری شود.

به گزارش ایرنا از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، حسن بابایی روز چهارشنبه در پنجاه و چهارمین جلسه شورای تحول و تعالی سازمان ثبت آخرین وضعیت ارائه خدمات ثبتی و حدنگاری اراضی کشاورزی را مورد بررسی قرار داد و با تأکید بر اینکه در کنار پیشبرد حدنگاری باید همه مأموریت ها و خدمات ثبتی نیز مورد رصد و پیگیری مدیران ثبتی سراسر کشور باشد، خواستار جمع بندی و پیگیری مصوبات جلسات و هم‌اندیشی‌های متعدد برای ایجاد جهش در پیشبرد حدنگاری تا پایان خرداد شد.

حیدر فتاحی قائم مقام سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز با اشاره به اهمیت نظارت دقیق بر عملکرد شرکت‌های طرف قرارداد در اجرای حدنگاری اراضی کشاورزی، از مدیران کل ثبت اسناد و املاک سراسر کشور خواست با سرکشی‌های منظم از ادارات شهرستان‌ها و غفلت نکردن از سایر وظایف و مأموریت‌ها، نظارت بر این حوزه ها را افزایش دهند.

لزوم همراهی و همکاری کامل بخش‌های ستادی و استانی در سیاست چابک‌سازی ستاد سازمان، تقویت بازرسی‌ها و تعامل سازنده بخش‌های صف و ستاد در انجام وظایف و برنامه‌ها از دیگر تأکیدهای قائم مقام سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این جلسه بود.

در این جلسه سرپرست معاونت امور املاک و کاداستر نیز گزارشی از آخرین عملکرد استان‌ها در اجرای حدنگاری اراضی کشاورزی و رتبه بندی آنها از حیث مساحت و قطعات این اراضی ارائه داد.

راه‌اندازی سکوی(پلتفرم) ارائه خدمات متمرکز و بدون توقف ثبتی تا پایان سال

ستار هاشمی معاون توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی نیز با اعلام خبر راه‌اندازی پلتفرم متمرکز خدمات الکترونیک ثبتی با رویکرد ارائه خدمات در لحظه و بدون توقف به مردم تا پایان سال، گفت: این پلتفرم امکان دسترسی شبانه روزی به خدمات ثبتی را از طرق مختلف فراهم و دسترسی سایر بخش های حاکمیتی به استعلامات برخط الکترونیکی پایدار را میسر می‌کند.

وی از بازطراحی سامانه های ثبت شرکت‌ها و مالکیت معنوی با رویکرد هوشمندسازی آنها خبر داد و افزود: بازطراحی سامانه ثبت الکترونیک اسناد رسمی نیز در دست اقدام است و موارد اصلاحی متعددی برای رفع چالش‌ها و مشکلات آن شناسایی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha