۱۲۳۰ میلیارد تومان وام به متقاضیان مسکن سیستان و بلوچستان پرداخت شد

زاهدان - ایرنا - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۱۲۳۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی متناسب با پیشرفت فیزیکی واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در این استان پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا، محمد کرمی عصر چهارشنبه در نشست شورای مسکن سیستان و بلوچستان اظهار داشت: همچنین تاکنون عقد قرارداد تسهیلات بانکی برای ۹ هزار و ۴۵۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن به مبلغ بیش از سه هزار و ۱۲۷میلیارد تومان انجام شده که بر اساس پیشرفت فیزیکی یک هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان تاکنون پرداخت شده است.

وی گفت: طرح نهضت ملی مسکن، یک طرح پیشران است که نه تنها منجر به رونق اشتغال می‌شود بلکه از ابعاد دیگر نظیر رفع چالش مسکن جوانان و جوانی جمعیت نیز حائز اهمیت است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: میزان اشتغال ایجاد شده در قالب اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این استان نیز ۳۵ هزار و ۶۱۰ نفر گزارش شده است.

وی افزود: پروژه های طرح نهضت ملی مسکن در همه شهرهای استان در حال اجرا است و این استان رتبه چهار کشور در اجرای این طرح را دارد.

کرمی گفت: باید تمام امکانات برای تسریع این طرح در استان به کار گرفته شود و حساسیت‌های قانونی و موانع در این رابطه، کمرنگ شود.

وی با تاکید بر حذف بروکراسی خای اداری در اجرای این طرح عنوان کرد: یکی از اولویت های مهم دولت سیزدهم طرح نهضت ملی مسکن است و باید با رفع موانع پیش روی آن شرایط لازم برای متقاضیان فراهم شود.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: گردش مالی طرح نهضت ملی مسکن در این استان بیش از ۹ هزار میلیارد تومان است که تاکنون تلاش بر این بوده تا این رقم به سمت حمایت از تولید کنندگان و ایجاد اشتغالزایی در استان سوق داده شود.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: گردش مالی طرح نهضت ملی مسکن در این استان بیش از ۹ هزار میلیارد تومان است که تاکنون تلاش بر این بوده تا این رقم به سمت حمایت از تولید کنندگان و ایجاد اشتغالزایی در استان سوق داده شود.کرمی یادآور شد: یکی از کارگروه های مهم در استان شورای تامین مسکن است که فرمانداران با توجه به اینکه مسوول و پاسخگو در حوزه تامین و نهضت ملی مسکن هستند، نقش مهمی در این حوزه بر عهده دارند و باید پیگیری مجدانه داشته باشند.

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان نیز در این نشست از تامین زمین برای ساخت ۱۴۱ هزار و ۲۴۱ واحد مسکونی در برنامه چهار ساله استان خبر داد و گفت: تاکنون ۲۰۸ هزار و ۲۵۹ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در استان اقدام به نام‌نویسی کرده‌اند که ۴۴ هزار و ۱۰ نفر واجد شرایط شناخته شدند.

عطاء اله اکبری اظهار داشت: همچنین تاکنون ۲۳ هزار و ۹۹۷ متقاضی نیز در سراسر سیستان و بلوچستان اقدام به واریز وجه در طرح نهضت ملی مسکن کرده اند شده‌اند.

وی تصریح کرد: در مجموع ۲۷ هزار و ۱۳۴ واحد طرح نهضت ملی مسکن در این استان سیستان و بلوچستان با پیشرفت فیزیکی ۶۷ درصد در حال ساخت است.

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان در خصوص نحوه اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در استان گفت: سیاست حتمی و قطعی استان بر ویلایی سازی این واحدها در شهرستان های دارای شرایط لازم است که از سوی دولت نیز مورد تایید قرار گرفته است.

اکبری یادآور شد: اجرای طرح نهضت ملی مسکن اهتمام ویژه در همه حوزه ها را می طلبد و باید در همه بخش ها با کار جهادی، زمینه ارایه خدمات روزافزون فراهم شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha