فرآیند واگذاری اماکن دولتی به پیش‌دبستانی‌ها تسهیل می‌شود

شیراز-ایرنا-رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با بیان اینکه ۲۶ هزار و ۶۰۰ کودکستان در سطح کشور فعالیت می‌کنند، گفت: فرآیند واگذاری اماکن دولتی به پیش دبستانی‌ها تسهیل خواهد شد تا بخشی از دغدغه ها این حوزه رفع شود.

به گزارش ایرنا از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، دکتر مجتبی همتی فر چهارشنبه در نشست شورای نظارت بر امور کودکستان های استان فارس، در باشگاه فرهنگیان شیراز، اظهار کرد: برنامه ریزی برای کودکستان ها بسیار حساس است لذا در این زمینه برنامه ریزی باید بسیار دقیق باشد.
معاون وزیر و رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک ادامه داد: کمتر از ۱۱ ماه در برای فرایند تعلیم و تربیت کودک سامانه ای طراحی شده که قطعا با توجه به حجم کار دارای ضعف هایی هم هست.
همتی‌فر افزود: بر اساس آماری که در سامانه ثبت شده، ۲۶ هزار و ۶۰۰ کودکستان در سطح کشور فعالیت می‌کنند.
معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: گام اول ما نظارت است و ساماندهی مجوزها هنوز اتفاق نیفتاده لذا باید وضعیت پیش دبستانی های فعلی را با اساسنامه تطبیق دهیم.هیچ کودکستان منتسب به سایر سازمان ها نداریم لذا همه مراکز پیش دبستانی و کودکستان ها زیر مجموعه سازمان ملی تعلیم و تربیت است.

وی اضافه کرد: برنامه های خود را در راستای سند تحول اجرا می کنیم تا اهداف مندرج در سند تحول را محقق کنیم.
همتی فر گفت: همانطور که فضای آموزشی و تربیتی در کودکستان ها تفاوت دارد قوانین مربوطه نیز متغییر است.
وی اضافه کرد: سیاست سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک بر این نیست که کودک را از خانواده جدا کند لذا تمرکز زیادی بر دوره اول پیش دبستانی نداریم ولی دنبال حذف آن هم نیستیم.
رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک اذعان کرد: برخی آئین نامه ها مصوب شده اما همچنان ابلاغ نشده است لذا پیگیر موضوع هستیم.
وی ادامه داد: فرآیند واگذاری اماکن دولتی به پیش دبستانی ها تسهیل خواهد شد تا بخشی از دغدغه ها این حوزه رفع شود لذا پیگیر این موضوع هستیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha