۳ خرداد ۱۴۰۲، ۲۳:۱۶
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85121419
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بانوان ایثارگر و خانواده شهدای جنگ تحمیلی در دزفول تجلیل شدند

دزفول-ایرنا- بانوان ایثارگر و خانواده شهدای جنگ تحمیلی چهارشنبه شب در سالن مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول تجلیل شدند.

به گزارش ایرنا، یکی از بانوان ایثارگر دزفولی چهارشنبه شب در آیین تجلیل از بانوان فعال در سالن مرکز فرهنگی دفاع مقدس با اشاره به نقش زن در دفاع مقدس گفت: زن در طول تاریخ در همه انقلاب ها از جمله انقلاب الجزایر، فرانسه و سایر انقلاب ها نقش محرزی داشتند، البته انقلاب اسلامی به علت استواری بر پایه ارزش های دینی از اهمیت بیشتری برخوردار است.
اشرف شیخی به دختران توصیه کرد همواره مطالعه کنند، امروز یکی از سلاح هایی که دشمن علیه ما به کار برده حجاب زن است این در حالی است که اسلام ارزش زیادی برای بانوان قائل است.
وی با بیان اینکه در برخی کشورها از زنان به عنوان نه یک انسان بلکه حیوان و ابزار استفاده می شود گفت: در حالی شعار زن، زندگی، آزادی سر می دهند که حدود ۱۰۰ سال پیش هیچ ارزشی برای زن قائل نبودند، از طرف دیگر ۱۴۰۰ سال پیش اسلام در آیات قرآن و زندگی عملی حضرت محمد(ص) به زن ارزش داد.


وی با اشاره به زندگی و احادیث پیامبر اکرم(ص) و احترام ایشان به حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: پیامبر (ص) همیشه جای خودش را به دخترش فاطمه (س) می داد.
این بانوی دزفولی اضافه کرد: انقلاب اسلامی و ارزش های ما باعث شد زنان بیشترین نقش را در پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی داشته باشند و در برخی موارد نقش آنها حتی بیشتر از مردان بود.
این بانوی تربیت شده مکتب امام خمینی(ره) گفت: باید در همه صحنه ها حاضر باشیم همانطور که در تظاهرات انقلاب نیز آمار زنان و دختران بیشتر از مردان بود، اکنون هم اعتقادات ما پابرجاست و به علت مطالعات بروز، هیچگاه از نظر فکری پیر نمی‌شویم.
شیخی بیان کرد: اسلام حجاب را به زن هدیه داد، حجاب زن یک سلاح قوی و مصونیت و بزرگ بود، من با وجود چادر، آموزش استفاده از تیربار، آرپیجی و کلت فرا گرفتم در تمام این مدت حجاب و چادر نه تنها مانع من نشد بلکه باعث پیشرفتم شد، خاطرات و ارزش های انقلاب و جنگ تحمیلی را تا آخرین لحظه برای نسل های جدید بازگو خواهم کرد.
وی گفت: مادران دزفولی با اعتقادات راسخ خود فرزندانشان را تربیت کردند و به جبهه فرستادند، مدیون تربیت مادران شهدا هستیم.

عذرا حاجی خلج همسر شهید مهران زاده نیز در این آیین سالروز آزادسازی خرمشهر و روز دزفول را گرامیداشت و افزود: مردم دزفول مقاومت و فداکاری زیادی در دوران دفاع مقدس داشتند که نامگذاری این شهر به نام مقاومت حاصل دسترنج آنهاست.
این بانوی دزفولی با بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس گفت: در زمان امتحانات وقتی خبر آزادسازی خرمشهر به گوش ما رسید خبر شهادت عزیزانمان نیز می آمد.
وی ادامه داد: وقتی در سال ۶۱ در پایه سوم دبیرستان درس می خواندم شهید ثابت قدم که از همسایگان ما بود به شهادت رسید،
خواهر شهید صبح بعد از سلام و احوالپرسی وقتی خواست خبر شهادت برادرش را به من بدهد گفت نمی خواهی به من تبریک بگویی؟ برادرم شهید شده است.
حاجی خلج با بیان اینکه سه هم محله ای و هم سنگر با هم شهید شدند گفت: زنان دزفول با چنین روحیه ای در دوران دفاع مقدس از آرمان های خود حفاظت کردند.

بهزاد جولایی مشاور حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس دزفول نیز ضمن تبریک دهه کرامت و روز دزفول گفت: این مکان مزین به هشت شهید دفاع مقدس است و تلاش شده خاطرات مردم در دوران دفاع مقدس را از سینه آنها به گروه های هدف منتقل کنیم.
این آیین با حضور خانواده شهدا و ایثارگران دفاع مقدس دزفول و تجلیل از آنها همراه بود.
این آیین با همکاری مرکز فرهنگی دفاع مقدس و بنیاد شهید دزفول برگزار شد.

اجرای برنامه های شاد و مسابقه از دیگر برنامه های این آیین بود.

به گواه آمار، دزفول تنها شهر اشغال نشده‌ای است که مورد شدیدترین حملات موشکی و بمباران هوایی و زمینی قرار گرفت اما هرگز تسلیم نشد.

اصابت ۱۷۶ موشک دوربرد، ۲ هزار و ۵۰۰ گلوله توپ و ۳۳۱ راکت هواپیما در هشت سال جنگ هم نتوانست مقاومت و پایداری مردم دزفول در هم شکند.
به پاس این پایداری در هفتمین سال جنگ تحمیلی، به پیشنهاد دولت وقت، دزفول به عنوان شهر نمونه مقاومت کشور معرفی و در چهارم خرداد ۱۳۶۶ لوح زرینی به مردم دزفول اعطا شد.

همچنین چهارم خرداد به نام روز مقاومت و پایداری مردم دزفول در تقویم جمهوری اسلامی نامگذاری شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha