۱۵ خرداد ۱۴۰۲، ۹:۳۲
کد خبرنگار: 999
کد خبر: 85121648
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پنج هزار هکتار به زمین‌های غیرملی قلعه‌گنج افزوده شد

جیرفت- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی قلعه گنج گفت: از ٣۶ پلاک زمین‌های شهرستان چهار هزار و ٩۴٣ هکتار طی یک سال گذشته به اراضی غیرملی و مستثنیات کشاورزان اضافه شده است. 

حسین حیدری چاه باغی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این امر در جریان بررسی ۳۶ پلاک از مجموع ۶۵ پلاک شهرستان در کارگروه رفع تداخلات امور اراضی شهرستان انجام و اصلاحیه آن نیز به اداره کل منابع طبیعی و اداره ثبت اسناد و املاک ابلاغ شده است که مردم و مالکان می توانند نسبت به دریافت اسناد کشاورزی‌شان اقدام کنند.
وی ادامه داد: ۳۱ پلاک دیگر شهرستان قلعه گنج نیز در دست بررسی و اقدام است که پیش بینی می شود نزدیک به شش هزار هکتار نیز پس از بررسی و ارزیابی کارگروه به مستثنیات کشاورزان اضافه شود.

پنج هزار هکتار به زمین‌های غیرملی قلعه‌گنج افزوده شد

حیدری افزود: پلاک هایی که مورد بررسی قرار گرفته و به اراضی غیرملی افزوده شده شامل مناطق شمالی و جنوبی شهرستان قلعه گنج از جمله پلاک های وکیل آباد، چلپایی، بمبوری، چاه نصیر، تم سرخ، چهل منی، دهنو، باقیمانده، خرگوشکی، برجک حاجی رضا، مسندان، چاه کرک، کهور دراز، کنارک، تمبت سردار، کهنعلی و تمبت بلوچ ها است.
وی اضافه کرد: برجک سیف الله، پای میخ، چاه شاهی، زر و تاج آباد، احمد آباد، ریگ آباد، سلمانیه، تاریکماه، گجک دهکی، حسین آباد نور بی بی، احمد آباد میانجو، گزاباد، ده گود، کهوردراز و پلاک رَمِشک از دیگر مناطقی به شمار می رود که بررسی شده است.
مدیر جهاد کشاورزی قلعه گنج یادآور شد: نتیجه ارزیابی و بررسی در پلاک های مناطق شهرستان متفاوت بوده است مثلا در یک پلاک ممکن است هیچگونه تغییری صورت نگیرد و مستثنیاتی اضافه نشود اما در یک پلاک مثلا بمبوری ۵۷۵ هکتار افزایش مستثنیات و افزایش اراضی غیرملی داشته باشیم.
وی در خصوص پلاک رمشک نیز گفت: طی یکسال گذشته بیش از ۱۰۰ هکتار مستثنیات به پلاک رمشک اضافه و در مجموع پلاک رمشک یک هزار و ٢۶ هکتار مستثنیات دارد که یکصد هکتار آن اخیرا اضافه شده است و شامل بسیاری از شهروندان مرکز شهر رمشک خواهد شد.
حیدری ادامه داد: کل پلاک رمشک بیش از ۴۰ هزار هکتار مساحت دارد و البته پلاک رمشک با پلاک منطقه رمشک متفاوت است.
وی اضافه کرد: شهرستان قلعه گنج با مساحت بیش از یک میلیون و صد هکتار بالاترین رتبه را در جنوب و استان در کارگروه رفع تداخلات استانی داراست.

این مسئول افزود: هدف کارگروه رفع تداخلات امور اراضی شهرستان قلعه گنج ایجاد شرایط و تسهیل شرایط به منظور دسترسی کشاورزان به اسناد کشاورزی‌شان است.

حیدری گفت: کارگروه رفع تداخلات شهرستان قلعه گنج در ادامه فعالیت های کمیسیون رفع تداخلات استان از جمله به تفسیر و بررسی نقشه ها و تصاویر هوایی منطقه قلعه گنج در دو بازه زمانی ۱۳۴۰ تا ۱۳۷۰ می‌پردازد.
وی یادآور شد: این تفسیرها مورد استفاده کارشناسان امور اراضی و کمیسیون برای تصمیم گیری قرار می گیرد و اراضی که در این ۲ بازه زمانی کشت داشته اند مورد بررسی و بازبینی قرارگرفته و به عنوان اراضی غیر ملی محسوب خواهند شد.
مدیر جهاد کشاورزی قلعه گنج بیان کرد: اینک بسیاری از کشاورزان قلعه گنج زمین هایی دارند که دارای کشت و آثار کشت و باغ است اما جزو اراضی ملی بوده و با این بررسی ها در کمیسیون رفع تداخلات مطرح و اراضی ملی با همکاری و هماهنگی اداره کل منابع طبیعی و اداره ثبت اسناد و املاک از اراضی ملی جدا و تفکیک می شوند.

قلعه گنج در ۴۲۰ کیلومتری جنوب مرکز استان کرمان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha