۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۲۸
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85121658
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیشرفت فیزیکی ۴۷ درصدی نهضت ملی مسکن در سایت مهک شهر دماوند

دماوند - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تهران از پیشرفت فیزیکی ۴۷ درصدی نهضت ملی مسکن در سایت مهک شهر دماوند خبر داد و گفت: در سایت جیلارد عملیات ساخت نهضت مسکن ملی در حال آغاز است.

علی زمانی روز پنجشنبه در نشست شورای هماهنگی نهضت ملی مسکن شهرستان دماوند اظهار داشت: عملکرد حوزه راه و شهرسازی در این شهرستان بسیار مثبت بوده و دماوند اولین شهرستانی است که در استان تهران حجم عملیات اجرایی به نحو مطلوبی پیش رفته و تعامل بین دستگاه‌ها در این خصوص مثبت و موثر بوده است.

وی افزود: زمین ۶۰ هکتاری ۲ روز پیش تحویل و از دیروز نقشه‌برداری آغاز شده و امید است ظرف یک هفته نقشه‌برداری آماده شود. باید طرحی را آماده کنیم که کمترین حجم عملیات خاکی را داشته باشیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تهران با اشاره به پروژه واحدهای مسکونی مهک و جیلارد افزود: پیشرفت فیزیکی در مهک حدود ۴۷ درصد و امید است حداقل از سایت ۱ تا ۵ را به تدریج از اواخر امسال تا نیمه اول سال آینده تکمیل کنیم.

وی گفت: اگر دستگاه‌های خدمات رسان از هم اکنون پیگیری و انشعابات شبکه‌ها را اجرا کنند ما در زمان تحویل واحدها با مشکلی روبرو نخواهیم شد اما اگر انشعابات با تاخیر شروع شود باتوجه به سرما در نیمه دوم سال، ممکن است علیرغم تکمیل واحدها انشعابات وصل نشده باشند و نتوانیم واحدها را تحویل مردم دهیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تهران تصریح کرد: در صورتی‌که دستگاه‌های خدمات‌ رسان انشعابات را به موقع اجرا و موازی با عملیات مسکن کار کنند امید است فاز اول که نزدیک به ۲۰۰ واحد می‌شود را تا آخر سال به بهره‌برداری برسانیم. بقیه فازها نیز حداکثر تا نیمه اول سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسند.

وی خاطرنشان کرد: در جیلارد نیز عملیات ساخت در حال آغاز است و به علت اینکه زمین با تاخیر تحویل شده است در حال حاضر پروانه اخذ شده و در مراحل مختلف فونداسیون و سقف طبقه اول قرار دارد، اما تلاش می‌کنیم فاز اول مهک ۱ را تا آخر سال تحویل دهیم.

۵۵۰۰ متقاضی واجد شرایط نهضت ملی مسکن در شهرستان دماوند

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دماوند با بیان اینکه ۵۵۰۰ متقاضی واجد شرایط نهضت ملی مسکن در شهرستان دماوند هستند، گفت: صورتجلسه تحویل زمین ۶۰ هکتاری مهرآباد به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ابلاغ شد.
احمد همتی در نشست شورای هماهنگی نهضت ملی مسکن شهرستان دماوند اظهار داشت: در طرح نهضت ملی مسکن در پنج شهر شهرستان دماوند شامل دماوند رودهن آبعلی کیلان و آبسرد مجموعا حدود ۲۱۵ هزار نفر ثبت نام شده بودند که طبق پالایش انجام شده حدود ۹ هزار نفر واجد شرایط بودند و حدود پنج هزار و ۵۰۰ نفر مختص شهرستان دماوند واجدین شرایط بودند.

وی افزود: تقریباً در چهار مرحله حدود هشت هکتار زمین را به بنیاد مسکن تحویل دادیم که در حال ساخت است، مرحله اول حدود ۷۰۰ واحد و مرحله دوم حدود ۵۰۰ واحد و مابقی نیز در دست اخذ پروانه از شهرداری هستند.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دماوند بیان کرد: حدود ۹ مصوبه از جلسات قبل در خصوص شناسایی اراضی مستعد و معرفی به حوزه معاونت معماری و شهرسازی اداره کل جهت الحاق به محدوده داشتیم خوشبختانه موانع اراضی ۶۰ هکتاری مهرآباد با هماهنگی های استانداری تا حدودی برطرف شدند.

همتی ادامه داد: روز گذشته با دستور مدیرکل راه و شهرسازی صورتجلسه تحویل زمین ۶۰ هکتاری مهرآباد به بنیاد مسکن ابلاغ شد.

وی خاطرنشان کرد: بخش دوم زمین ۱۶۰ هکتاری جیلارد است که به حوزه معاونت معماری و شهرسازی معرفی شده است همچنین در خصوص درخواست شهرداری آبعلی و زمینی که پیشنهاد داده بودند با توجه به بازنگری بخشنامه حوضه آبریز سد ماملو امید است که اجرایی شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دماوند گفت: سرانه فضای سبز سایت مسکن مهر نیز به طور کامل به شهرداری تحویل شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha