هیات تجاری روسیه از ظرفیت‌های بندر شهید رجایی بازدید کرد

بندرعباس - ایرنا - یک هیات دولتی و خصوصی روسیه با هدف بررسی زمینه‌های همکاری و سرمایه‌گذاری روس‌ها از بخش‌های مختلف بندر راهبردی شهید رجایی بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این هیات متشکل از مسئولان ارشد شرکت‌های بخش خصوصی فعال در حوزه حمل و نقل دریایی فدراسیون روسیه با حضور در ترمینال‌های کانتینری، پایانه‌های فله موادمعدنی، ترانزیت، تجهیزات و طرح‌های توسعه این بندر، ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و امکانات موجود در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی را برای همکاری‌های مشترک بررسی کردند.

این هیات سپس در نشستی با «حسین عباس‌نژاد» مدیرکل و معاونان اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در راستای افزایش تبادلات بازرگانی و ترانزیت به‌ویژه در مسیر کریدور شمال به جنوب و سرمایه‌گذاری‌های مشترک در زمینه‌های مورد علاقه ۲ کشور گفت‌ وگو کردند.

گروه تجاری روسیه که سفر خود را از ۳۱ اردیبهشت‌ماه با بازدید از بنادر امیرآباد، نوشهر و بندرانزلی آغاز کرده است و پس از بازدید از ظرفیت‌های تجاری و عملیاتی بندر شهید رجایی، بندرعباس را به مقصد تهران و چابهار ترک کردند.

منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی دارای ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار مساحت، ۲۲۰ هکتار محوطه بارانداز و ۲۴ هکتار انبار مسقف، ۱۳ اسکله چندمنظوره، کالای عمومی و فله، ۹ اسکله چندمنظوره، کالای عمومی و نفتی، هشت اسکله کانتینری درحال تجهیز و هفت اسکله کانتینری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha