افزایش ۶۰ درصدی سطوح درآمدی بیمه شدگان روستایی در دولت سیزدهم

تهران- ایرنا- مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: افزایش ۶۰ درصدی سطوح درآمدی بیمه شدگان این صندوق در دولت سیزدهم با نگاه تحولی و حمایتی از روستاییان رقم خورد.

به گزارش ایرنا، بیت اله برقراری روز پنجشنبه در گردهمایی سراسری مدیران و کارگزاران صندوق بیان داشت: افزایش سطوح درآمدی بیمه شدگان روستایی در طول فعالیت صندوق بی‌نظیر بوده است.

وی افزود: اکنون پشتیبانی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر ۱ به ۱۰ است که از حد مطلوب استاندارد جهانی هم بالاتر است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با اشاره به پایداری صندوق روستایی گفت: پایداری این صندوق بیمه اجتماعی یکی از محورهای مهم بوده و حفظ و ارتقاء منابع صندوق از الزامات اساسی است و اگر از بحث پایداری غفلت کنیم بسیار آسیب پذیر خواهد بود.

وی بیان داشت: تلاشهای خوبی در دولت مردمی آیت الله رئیسی صورت گرفته و با رویکرد تحول گرا در سال گذشته اقدامات خوب و ارزشمندی صورت گرفته است به دنبال گسترش چتر بیمه ای در همه مناطق روستایی کشور هستیم.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر هدف از برگزاری گردهمایی را تبیین خدمات صندوق عنوان کرد و گفت: یکی از محورهای اصلی همایش و مولفه های صندوق، تبیین خدمات است. بر اساس محاسبات بیمه ای همکاران، پایداری صندوق در دستور کار قرار دارد.

برقراری ادامه داد: برنامه تحولی در صندوق متناظر با برنامه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر فسادستیزی و مدیریت کارآمد است.

اختصاص ۱۵ درصد از بودجه عمومی کشور به صندوق های بازنشستگی

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه این همایش اظهار داشت: حدود ۱۵ درصد از بودجه عمومی کشور به صندوق‌های بازنشستگی اختصاص داده شده است.

مصطفی طاهری افزود: برنامه ریزی و اجرای طرح‌های تحولی بصورت تدریجی ضرورت دارد، متأسفانه انباشت سرمایه ها در بانک ها و عدم سرمایه گذاری در بخش های تولیدی یک مشکل است که در صورت مدیریت صحیح منابع و انجام سرمایه گذاری در حوزه های مختلف ارزش افزوده ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه پایداری صندوق ها باید در نظر گرفته شود گفت: مدیریت هوشمندانه و تصویب قوانین با دوراندیشی در پایداری صندوق های بیمه ای باید مورد اهتمام قرار گیرد.

طاهری خاطر نشان کرد: جمعیت ایران به سمت پیر شدن حرکت می کند، با ادامه این روند امکان ایجاد بحران در آینده دور از ذهن نیست باید با برنامه ریزی کوتاه مدت و بلندمدت تاثیر اقدامات را در آینده ببینیم.

گردهمایی سراسری مدیران و کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر به مناسبت گرامیداشت هجدهمین سالگرد تأسیس صندوق در محل سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما با حضور مدیران و مقامات کشوری نظیر معاون امور رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha