وزیر دادگستری مجارستان اقدام پارلمان اروپا علیه کشورش را محکوم کرد

تهران- ایرنا- وزیر دادگستری مجارستان از پارلمان اروپا به دلیل ارائه پیش نویس قطعنامه مبنی بر ممنوعیت این کشور از ریاست دوره‌ای بر شورای اتحادیه اروپا انتقاد و آن را محکوم کرد.

به گزارش روز پنج‌شنبه ایرنا به نقل از تاس، جودیت وارگا وزیر دادگستری مجارستان تصمیم پارلمان اروپا برای منع این کشور بر ریاست شورای اتحادیه اروپا (یکی از هف نهاد اتحادیه اروپا که از آن به عنوان شورای وزیران هم نام برده می شود) را محکوم کرد.

وارگا گفت: پارلمان اروپا پیش نویس قطعنامه ای را آماده کرده که براساس آن مجارستان از حق ریاست بر شورای اتحادیه اروپا در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ منع می شود.

وی در حساب کاربری خود در فیس بوک نوشت: پارلمان اروپا هفته آینده بار دیگر به قطعنامه ای علیه مجارستان رای خواهد داد تا از ریاست آن در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ جلوگیری کند. اما ما اجازه نخواهیم داد آنها این فرصت را از مجارستان بگیرند.

پارلمان اروپا پیش از این هم قطعنامه‌هایی را در انتقاد از مجارستان به تصویب رسانده که بیشتر توصیه ای بوده و به لحاظ قانونی الزام آور نیستند.

مقامات مجارستان در واکنش به این دست اقدامات پارلمان اروپا استدلال می کنند که اعضای چپگرای پارلمان اروپا از موضع مستقل بوداپست در مورد برخی مسائل بین المللی، از جمله جنگ اوکراین، راضی نیستند.

وارگا نیز خاطرنشان کرد که تصمیم گیری در مورد ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا به عهده شورای اتحادیه اروپا و نه پارلمان اروپا است. به گفته وی، دولت مجارستان به صورت روزانه با دبیرخانه شورای اروپا در تماس است و خود را برای انجام ماموریت در سال ۲۰۲۴ آماده می سازد.

تصدی ریاست شورای اتحادیه اروپا از همان آغاز شکل‌گیری این بلوک به صورت هر ۶ ماه یکبار و از میان اعضای عضو انجام می گیرد. این نهاد به اطمینان از اجرای بی مانع روند قانونگذاری اتحادیه اروپا کمک می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha