نماینده خبرگان رهبری: کنگاور قطب درمان بین کرمانشاه و همدان باشد

کرمانشاه – ایرنا - نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: کنگاور می تواند با توجه به ظرفیت غنی جمعیتی و موقعیت جغرافیایی قطب درمان بین استان های کرمانشاه و همدان باشد.

به گزارش ایرنا، آیت الله «محمود محمدی عراقی» عصر پنج شنبه در جلسه هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه که در سرسرای جلسات بخشداری کنگاور برگزار شد، اظهار داشت: به اذعان بسیاری ها، حق مردم استان کرمانشاه و شهرستان کنگاور بیش از آنچه هست که در حال حاضر می بینیم و منابع کشور طی سال های گذشته عادلانه توزیع نشده است.

نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: این استان در حوزه های مختلف از توسعه جا مانده و باید تلاش کرد این محرومیت ها را با برنامه ریزی صحیح جبران و عدالت تا حد ممکن برقرار کرد.

وی با اشاره به ظرفیت منحصر به فرد شهرستان کنگاور که در مرکزیت چندین شهرستان استان همدان و کرمانشاه قرار دارد، اظهار کرد: بسیاری از بیماران شهرستان های همجوار برای مرجعات درمانی خود به شهرستان کنگاور می آیند و با توجه به مطالبات عمومی مردمی اختصاص یک دستگاه ام آر آی به این شهرستان لازم است که از سوی وزیربهداشت و درمان پیگیری خواهد شد.

آیت الله محمدی عراقی خطاب به مسئولان علوم پزشکی استان کرمانشاه، گفت: مواردی که جهت اختصاص اعتبار و تجهیزات به شهرستان کنگاور مصوب شد، باید در راستای جذب آنها تلاش و تجهیزات نیز تا نیمه دوم سال جاری در بیمارستان و مراکز درمانی این شهرستان نصب شود.

بهداشت و درمان؛ اولویت جدی حاکمیت و محرک پیشرفت و توسعه همه جانبه

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان قم در بخش دیگر سخنان خود اظهار داشت: اهمیت بهداشت و درمان در بین وظایف حاکمیتی جایگاه بسیار مهمی دارد.

این عضو هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه افزود: اگر اولویت های اول و دوم را به ترتیب امنیت و آموزش عمومی در نظر بگیریم، به طور قطع اولویت سوم حاکمیت موضوع بهداشت، درمان و سلامت مردم است.

نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: پیشرفت وتوسعه جوامع مختلف را متضمن سلامت عمومی خواند و تاکید کرد: سلامت عمومی جامعه پایه و بنیان توسعه همه جانبه هر کشوری خواهد بود.

عضور شورای عالی انقلاب فرهنگی در خاتمه با اشاره به پیشرفت های عظیم پزشکی در کشور، پیشنهاد کرد: در حال حاضر که کشور با مشکلات اقتصادی و معیشتی دست و پنجه نرم می کند، اگر برنامه ریزی صحیحی انجام شود می توان از ظرفیت های علم پزشکی در مقابله با بخشی از مسائل و مشکلات اقتصادی پیش رو بهره گرفت.

شهرستان کنگاور دارای یک بیمارستان قدیمی با قدمت بیش از ۵۰ سال است.

کنگاور در ورودی استان کرمانشاه قرار گرفته و بالغ بر ۸۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha