امام جمعه سمنان: شفافیت، امیدآفرینی و محتواسازی با زبان هنر مدنظر روابط‌عمومی‌ها باشد

سمنان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با اشاره به اهمیت جایگاه اطلاع‌رسانی، گفت: روابط‌عمومی‌ها در این زمینه باید با داشتن شفافیت و صراحت، امیدآفرین باشند و از ابزار هنر در تولید محتوا استفاده کنند. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی عصر پنجشنبه در دیدار با مدیران روابط‌عمومی‌ دستگاه‌های اجرایی استان در دفتر امام جمعه سمنان، با تبریک هفته ارتباطات و روابط عمومی گفت: مسئولان واحدهای روابط عمومی باید برای ایجاد رابطه‌ای دو سویه میان سازمان و مردم برنامه‌ریزی کنند.

وی بیان کرد: اطلاع‌رسانی و انعکاس دستاوردهای دستگاه‌ها باید با ارزیابی بازخوردهای اجتماعی آن و انتقال واقعیت‌های میدانی به مدیران همراه باشد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به اینکه در استان برخی از مدیران تمایل چندانی برای دریافت انتقادات و بررسی اشکالات ندارند، گفت: مدیران موفق به طور مستمر نسبت به دریافت انتقادات و رفع ایرادات سازمان خود اقدام می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی، اطلاع‌رسانی صادقانه را مهمترین ویژگی روابط‌عمومی‌ تراز نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: امام حسین (ع) فرمودند «مَن أحَبَّکَ نَهاکَ، ومَن أبغَضَکَ أغراکَ» کسی که تو را دوست دارد تو را از انجام کار زشت نهی می‌کند و کسی که با تو دشمنی می‌کند تو را مغرور می‌کند.

وی با توصیه به مدیران استان سمنان برای افزایش ارتباط با مردم و ارباب رجوع تصریح کرد: نفس ملاقات ارباب رجوع با مدیران برای مردم دلگرم‌کننده و ارزشمند است.

امام جمعه سمنان تولید فکر و گره‌گشایی از مشکلات را مهمترین ماموریت واحدهای روابط‌عمومی‌ دانست و ابراز داشت: مدیران روابط‌عمومی‌ باید جایگاه این واحد را در سازمان خود ارتقا دهند و اشکالات سازمانی را به‌طور دلسوزانه به مدیران منعکس کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با تاکید بر انقلابی ماندن مدیران روابط‌عمومی‌ها تصریح کرد: مدیران واحدهای روابط‌عمومی‌ نباید دیپلمات و محافظه‌کار شوند و در امر اطلاع‌رسانی باید شفافیت و صراحت داشته باشند.

به گفته وی، ابهام زدایی، امیدآفرینی، زمان‌شناسی و به روز بودن، دیگر ویژگی‌های واحدهای روابط عمومی است و واحد روابط عمومی باید به یکی از بخش‌های تحلیل‌گر سازمان‌ها تبدیل شوند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان استفاده از هنر و ایجاد جذابیت در تولید محتوا را ضروری دانست و گفت: ابزارهای جدید موهبتی ویژه و فرصتی کم‌نظیر برای انتقال اطلاعات و مفاهیم هستند که باید از آن‌ها بهره گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با تمجید از جایگاه علمی و معنوی آیت‌الله سیدمحمدشاهچراغی خاطرنشان کرد: وجود حضرت آیت‌الله شاهچراغی که از علمای متّقی، معنوی و بزرگوار استان سمنان هستند، مایه خیر، برکت و آرامش برای استان است.

امام جمعه سمنان: شفافیت، امیدآفرینی و محتواسازی با زبان هنر مدنظر روابط‌عمومی‌ها باشد

در ابتدای این دیدار معاون روابط عمومی، تشریفات و امور بین‌الملل استانداری سمنان به ارائه گزارشی از وضعیت واحدهای روابط‌عمومی‌ دستگاه‌های اجرایی استان پرداخت.

حجت الله یحیایی از فعالیت ۲۱۲ نفر در واحدهای روابط‌عمومی‌ ۱۲۰ دستگاه اجرایی استان خبر داد و افزود: از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان انتظار می‌رود به اهمیت واحدهای روابط‌عمومی‌ سازمان‌ها و تخصصی بودن فعالیت آنها توجه داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha