۴ خرداد ۱۴۰۲، ۲۲:۱۵
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85122275
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۵۳ درصد جمعیت شهری زیر پوشش خدمات فاضلاب است

بجنورد- ایرنا- معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: ۵۳ درصد جمعیت شهری زیر پوشش خدمات فاضلاب است که تلاش می شود این میزان در سالجاری افزایش پیدا کند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی، "مجید آقا زاده حبشی" شامگاه پنجشنبه در شیروان اظهار کرد: میزان برخورداری از خدمات فاضلاب شهری در برخی از استان های کشور به ۹۰ درصد نیز رسیده است.

وی افزود: در این بین برخی از استان ها نیز از میانگین کشوری عقب هستند که سعی می شود در سالجاری توسعه شبکه فاضلاب با سرعت بیشتری انجام شود.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب گفت: با توجه به تبصره هشت اعتبارات امسال به وزارت نیرو اجازه داده شده که نسبت به فروش پساب و تامین اعتبار در این خصوص اقدام کند.

آقازاده حبشی با اشاره به افزایش دسترسی به آب سالم بعد از انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: اینک حدود هشت میلیارد متر مکعب آب شرب و بهداشتی در کشور تولید و توزیع می‌شود که بخش قابل توجهی از آن می‌تواند به شکل پساب مجدد به چرخه مصرف باز گردد.

وی افزود: باز تخصیص پساب نیز ظرفیت مالی خوبی برای توسعه و ایجاد تاسیسات فاضلاب است که می توانیم از آن استفاده کنیم.

بازدید از پروژه های آبرسانی شهرستان شیروان و نشست با معاونان شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی از برنامه های سفر ۲روزه معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور به این استان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha