دولت از پیشنهاد دانشگاهیان برای تدوین سند تحول و برنامه توسعه استقبال می‌کند

تهران- ایرنا- معاون امور مجلس رئیس‌جمهور گفت: دولت پیشنهاد و ایده‌های دانشگاهیان در تدوین برنامه‌های مختلف از جمله سند تحول و برنامه هفتم توسعه استقبال کرده است و در اقتصاد دیجیتال نیازمند حمایت دانشگاه‌ها هستیم.

به گزارش ایرنا، سید محمد حسینی در نمایشگاه کار دانشگاه تهران که با شعار دانشگاه تهران به گستردگی یک اکوسیستم، با حضور ۱۲۰ شرکت، واحد آموزشی، پژوهشی و شرکت دانش بنیان برگزار شد با قدردانی از دست اندرکاران این نمایشگاه، برگزاری آن در سایر دانشگاه‌های کشور را مفید دانست و گفت: دانشگاه تهران در طول ۹ دهه فعالیت خود، خدمات و دستاوردهای فراوانی برای کشور داشته است و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، آینده بهتری را رقم خواهد زد و بدرستی الگوی مناسبی برای سایر دانشگاه‌های کشور است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور برگزاری نمایشگاه ارائه محصولات علمی و فناوری شرکت‌های دانش بنیان را در پیوند بین دانشگاه و صنعت حائز اهمیت دانست و گفت: امروز این احساس مسئولیت و نیاز وجود دارد که دانشجویان به گونه‌ای آموزش ببینند که به هنگام فارغ التحصیلی بتوانند ضمن اشتغال، نیاز جامعه را برآورده سازند.

حسینی با بیان اینکه دنیای امروز دنیای رقابت و توسعه روز افزون است خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی اگر شرکتی بخواهد در بازار رقابت حضور موثر داشته و کالای باکیفیت تولید کند، نیازمند تفکر و اندیشه دانشگاه است.

وی اهتمام دولت برای تقویت بخش خصوصی و مردمی سازی اقتصاد را مورد تاکید قرار داد و گفت: دولت با حمایت از قانون جهش تولید مصمم است از خلاقیت و ایده تحصیلکردگان دانشگاهی حمایت کرده و زمینه مناسبی برای فروش و صادرات محصولات شرکت‌های دانش بنیان فراهم سازد و رئیس جمهور نیز همواره اهمیت و ضرورت این موضوع را به اعضای هیات وزیران و مسئولین مربوطه گوشزد می‌کنند.

معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس گفت: دولت همچنان که بارها اعلام کرده، دانشگاه را اتاق فکر خود می‌داند و از پیشنهاد و ایده‌های دانشگاهیان در تدوین برنامه‌های مختلف از جمله سند تحول و برنامه هفتم توسعه استقبال کرده است. ضمن آنکه دولت در بحث اقتصاد دیجیتال نیازمند حمایت دانشگاه‌ها هستیم.

حسینی تاکید کرد: در گذشته مجوزهای کسب و کار مشکل داشتند، اما امروزه دولت با سرعت و با اراده در این زمینه قدم برداشته و از تمام ظرفیت‌های کشور جهت رفع مسائل استفاده می‌کند و اگر دست به دست هم دهیم می‌توانیم مشکلات را حل کنیم.

معاون رئیس جمهور افزود: اگرچه دولت در کنار و همراه با مردم است اما نگاه ویژه ای به استفاده از نظرات نخبگان و صاحبان اندیشه دارد و انتظار می‌رود دانشگاهیان در عرصه‌های مختلف به دولت کمک کنند تا شرایط بهتری بر کشور ایجاد شود.

حسینی در ادامه با گرامیداشت سوم خرداد، گفت: عملیات آزاد سازی خرمشهر مبتنی بر فکر و اندیشه جوانان و دانشجویان شکل گرفت که با حضور در جبهه های جنگ این عملیات پیچیده را طراحی و اجرا کردند.

معاون امور مجلس رئیس جمهور خاطرنشان کرد: امروز نیازمند جهاد علمی و تلاش بی وقفه در همه حوزه‌ها هستیم تا مشکلات و موانعی که در مسیر پیشرفت ملت ایران ایجاد شده را کنار بگذاریم.

وی در ادامه سیاست خارجی دولت مردمی و تاکید بر تعامل گسترده و متوازن با همه کشورهای جهان را دارای دستاوردهای فراوانی توصیف کرد و گفت: امروز رئیس جمهور بعد از ۱۷ سال به اندونزی سفر کرده و در سفرهای خارجی قبلی نیز تلاش شده تا زمینه افزایش سطح و حجم روابط با کشورهای دوست و همسایه تقویت شود و بلافاصله پس از هر سفر خارجی، اقدامات لازم برای اجرای توافقات انجام شده، صورت می‌گیرد و این می تواند دستاوردهای اقتصادی فراوانی برای کشورمان داشته باشد و لازم است در این حوزه نیز دانشگاه و بخش خصوصی حوزه فعال تری داشته باشند.

حسینی تاکید کرد: دولت مردمی از عزم و اراده راسخی برای ایجاد شرایط بهتر برای زندگی مردم دارد و همزمان گوش شنوایی برای شنیدن انتقادات و پیشنهادات و چه بسا اصلاح رویه‌های اشتباه دارد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: کشورمان از ظرفیت و توانمندی های بالایی برخوردار است و قطعاً با فکر، اندیشه و خلاقیت جوانان و تحصیل کردگان میتوان ظرفیت‌های بالقوه را به بالفعل تبدیل کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha