۵ خرداد ۱۴۰۲، ۹:۴۳
کد خبر: 85122419
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حمله گروه تروریستی الشباب به یک پایگاه سومالی

۵ خرداد ۱۴۰۲، ۹:۴۳
کد خبر: 85122419
حمله گروه تروریستی الشباب به یک پایگاه سومالی

تهران - ایرنا- شبکه خبری الجزیره صبح امروز جمعه از حمله گروه تروریستی الشباب به یک پایگاه نظامی در جنوب شرقی این کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا، خبرنگار شبکه الجزیره به نقل از منابع محلی گفت که عناصر گروه تروریستی الشباب به یک پایگاه در شهر «بولا مرر» در منطقه «شبلی سفلی» سومالی حمله کرده و صدای انفجارها در داخل پایگاه شنیده شده است.

به گفته خبرنگار الجزیره، شاهدان محلی صدای پرواز هواگردها را بر فراز شهر شنیده اند که چه بسا هیات اتحادیه آفریقا مستقر در سومالی با بالگردهای خود می خواهد که امنیت را برای نیروهای خودشان که مورد حمله قرار گرفته اند، تامین کند.

وی افزود: درگیری ها بین ارتش و گروه الشباب در دوره اخیر و از زمان روی کار آمدن «حسن شیخ محمود» رئیس جمهور سومالی ادامه داشته است. محمود عملیات علیه الشباب را آغاز کرد و توانست روستاها و شهرهای زیادی را با همکاری شبه نظامیان محلی از تصرف این گروه باز پس بگیرد.

خبرنگار الجزیره گفت که فشارها بر گروه الشباب زیاد شده است اما با این حال، درگیری بین دوطرف در برهه اخیر ادامه داشته است و خبرها حاکی از زخمی شدن مسئول جذب جنگجویان خارجی و وارد کردن آنها به سومالی در دو روز پیش حکایت دارد.

هنوز جزئیات بیشتری درباره این حمله و تلفات و خسارت های احتمالی آن نرسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha