۵ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۱۶
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85122483
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

اجرای چهار مجتمع آبرسانی در خراسان‌شمالی ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: تکمیل چهار مجتمع آبرسانی در این استان با قراردادی سه ساله به قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در قالب طرح جهاد آبرسانی واگذار شده است که این طرح ها تاکنون ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رضا نعیمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اجرای پروژه های آبرسانی بر عهده قرارگاه محرومیت زدایی سپاه استان است و در این رابطه تاکنون در یک مرحله ۱۸ روستا و در مرحله بعدی ۳۵ روستا از آب شرب پایدار بهره مند شده اند و پروژه آبرسانی به ۲۴ روستا در شهرستان اسفراین نیز رو به اتمام است و انعقاد قرارداد ۱۱۴روستایی را نیز در دست اقدام است.

وی تصریح کرد: تکمیل آبرسانی به چهار مجتمع روستایی پایین دست شیرین دره، کهنه جلگه، پرسه سو و زیدرسرانی در استان نیز از دیگر ظرح های آبرسانی در استان محسوب می شود که توسط قرارپاه محرومیت زدایی اجرا می شود.

وی بیان کرد: حضور فعال نیروها و تجهیزات سازمان بسیج سازندگی استان در اجرای پروژه های آبرسانی راهگشای خوبی برای برون رفت از مشکل کم آبی در استان است.

تنش آبی ۲۰۰ روستای خراسان شمالی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی در ادامه گفت: ۲۰۰ روستای استان دچار تنش آبی است و از این تعداد ۷۰ روستا با تانکر آبرسانی می‌شود.

رضا نعیمی اظهار کرد: بیشترین میزان آبرسانی با تانکر به شهرستان های بجنورد، رازو جرگلان و مانه و سملقان انجام می شود.

وی افزود: خشکسالی در سال های اخیر، روستاهایی که از منابع آبی بهره مند بودند را با افت شدید آب دهی مواجهه کرده است و به همین دلیل اکنون با تانکر آبرسانی می شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: سال گذشته با انجام طرح های آبرسانی و بهره گیری از ظرفیت خیران ۳۵ روستا از آب شرب پایدار بهره مند شدند.

نعیمی اضافه کرد: پروژه آبرسانی به ۲۴ روستا در شهرستان اسفراین نیز رو به اتمام است و انعقاد قرار داد برای آبرسانی پایدار به ۱۱۴ روستا نیز در دستور کار است.

۸۵ درصد خراسان شمالی با خشکسالی مواجه و تامین منابع آب هم اکنون یکی از دغدغه های مسوولان است و آب شرب سه شهر بجنورد، شیروان و اسفراین از سدها تامین می شود.

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از ۲۰۰ هزار مشترک آب در شهرها، ۱۲۱ هزار مشترک آب در روستاها و ۶۰ هزار مشترک فاضلاب دارد.

این استان شمالشرق ایران دارای ۸۶۳ هزار نفر جمعیت است که ۴۴درصد آن ها در روستاها زندگی می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha