امام جمعه ساوه: تکیه بر اصول خودی مهمترین نکته عزت در دیپلماسی است

ساوه - ایرنا - امام جمعه ساوه گفت: تکیه بر اصول خودی و تاسی از آموزه های اسلامی مهمترین نکته حفظ عزت در دیپلماسی بین المللی است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با مسوولان وزارت امور خارجه و سفیران جمهوری اسلامی اظهار کرد: تبیین سه کلید واژه عزت، حکمت و مصلحت در سیاست خارجی مهمترین نکات بیان شده در این دیدار است.

وی افزود: با توجه به تاکید رهبری مبنی بر اینکه "در سیاست خارجی وقتی می‌گوییم عزت، یعنی نفی دیپلماسی التماسی" می توان اعلام کرد عزت یعنی نفی چشم دوختن به دست و زبانِ این و آن و تکیه بر اصول خودمان است.

خطیب جمعه ساوه در خصوصص کلید واژه حکمت نیز اظهار کرد: این تعبیر یعنی در همه‌ی تعامل های ۲ جانبه و چند جانبه خردمندانه، اندیشیده و محاسبه‌شده عمل کرد و از اظهار نظرهای دفعی، ارتجاعی و حساب‌نشده پرهیز کنیم به عبارتی در هر کاری پشتوانه فکری و عقلانی داشته باشیم.

وی همچنین مصلحت را شناختن موارد انعطافی اعلام کرد و افزود: برای رسیدن به این مهم نیز باید از راه هایی که خلاف اصول نباشند استفاده کرد تا از ادامه‌ی راه پرهیز و عقب‌نشینی نکنیم.

حجت الاسلام رحیمی در پایان در خصوص دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رهبر معظم انقلاب به مناسبت ۷ خردادماه سالروز تشکیل مجلس اعلام کرد: با توجه به تاکیدات رهبری مجلس یازدهم مشکلات کشور را شناخته و بر این اساس، قانون گذاشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha