خراسان جنوبی رتبه دوم تحقق اشتغال تعهدی را کسب کرد

بیرجند - ایرنا - خراسان جنوبی براساس آمار ارائه شده در شورای عالی اشتغال به لحاظ تحقق اشتغال تعهدی استان در سال ۱۴۰۱ رتبه دوم را کسب کرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ هشتاد و پنجمین جلسه شورای عالی اشتغال به ریاست رئیس جمهور برگزار شد و معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و اعضای کارگروه تخصصی اشتغال استان خراسان جنوبی نیز از طریق ارتباط تصویری این جلسه را همراهی کردند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آغاز این نشست گزارش عملکرد و اقدامات صورت گرفته در زمینه اشتغال کشور را ارائه کرد.

سید صولت مرتضوی گفت: استان خراسان جنوبی براساس گزارش زمستان ۱۴۰۱ مرکز آمار ایران با نرخ بیکاری ۷.۳ در رتبه چهارم کشور قرار دارد.

بنا به این گزارش، رئیس جمهور هم گفت: ایجاد اشتغال پایدار اولویت اصلی کشور و ماموریت جدی دولتمردان است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی متذکر شد: دستگاه‌های عضو شورای عالی اشتغال مصوبات شورا را با جدیت پیگیری کنند و کیفیت انجام وظایف دستگاه‌های متولی و مسیر طی شده برای اشتغال‌زایی در سال‌های اخیر ارزیابی شود.

وی افزود: باید آسیب‌شناسی شود چه اشکالاتی در نحوه تدوین و ابلاغ دستورالعمل‌ها همچنین روند اجرای این بخشنامه‌ها و دستورات بوده تا دوباره گرفتار همان مشکلات گذشته نشویم.

برنامه اشتغال استان خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۰ هزار و ۷۷۹ نفر بوده که معادل ۱۶۶ درصد توسط دستگاه‌های اجرایی در خراسان جنوبی محقق و در سامانه رصد ثبت شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha