عضو مجلس خبرگان: فضای باز گفت‌وگو مرهون امام راحل و خون شهداست

مراغه- ایرنا- نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه با تاکید بر آشنایی جوانان با روحیه ایثار و شهات، گفت: برخی‌ها که با روحیه ایثار و شهادت رزمندگان دوران دفاع مقدس آشنایی کاملی ندارند، به راحتی و در یک فضای باز سیاسی گفت‌وگو می‌کنند و این فضای باز مرهون امام راحل و خون شهداست.

به گزارش ایرنا آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی در خطبه دوم نماز جمعه این شهرستان به خفقان دوره طاغوت اشاره کرد و افزود: آشنایی جوانان با روحیه ایثار و شهادت دوران دفاع مقدس نه تنها حرمت خون شهدا را به آنان یادآوری می‌کند بلکه ارزش والای انقلاب اسلامی نیز به جوانانمان گوشزد می‌شود.

وی ادامه داد: قافله شهادت در کشورمان همچنان رهسپار است و اخیرا در مرز پاکستان پنج نفر از مرزبانان ما به دست تروریست‌ها شهید شدند.

امام جمعه مراغه با تاکید بر اینکه این مرزبانان از حریم امنیت ملت ایران دفاع کردند، افزود: یک عده به سادگی از کنار این روحیه ایثار و شهادت عبور می‌کنند که باید بر اساس شرع و قانون با آنان برخورد شود.

وی امر به معروف و نهی از منکر را واجب خواند و افزود: علما باید بدون هیچگونه کوتاهی، امر به معروف و نهی از منکر کنند زیرا در کشوری که بیش از ۲۰۰ هزار شهید دارد، باید حدود الهی رعایت شود.

آزادسازی خرمشهر باید در تاریخ انقلاب اسلامی زنده بماند

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد ۱۳۶۱ باید در تاریخ انقلاب اسلامی زنده بماند، افزود: صدام حتی برای خرمشهر نام عربی انتخاب کرده بود اما فرزندان شما نقش بزرگی در تاریخ این مرز و بوم ایفا کردند و در عملیات بیت‌المقدس، افتخاری آفریدند که نباید فراموش شود.

آیت‌الله پورمحمدی همچنین به فضای معنوی نشات گرفته از جبهه و جنگ نیز اشاره کرد و ادامه داد: تشییع هر شهید دوران دفاع مقدس یک جریان فرهنگی و معنوی در جای‌جای کشورمان ایجاد می‌کرد و در حقیقت معنویت آن دوران ارمغان خون شهدا بود.

وی اضافه کرد: گاهی این جریان‌های معنوی کل کشور را در بر می‌گرفت تا جایی که روزی در اصفهان بیش از ۳۳۰ نفر طی یک روز تشییع شدند و به برکت خون آنان فضای معنوی در بیشتر مناطق کشور حاکم شد.

وی با اشاره به اینکه چهارم خردادماه نیز روز «دزفول» و روز «مقامت و پایداری» نام دارد و افزود: رژیم بعثی ۱۷۶ موشک به دزفول هدایت کرده بود اما مردم قهرمان این شهر مقاومت کردند و حتی خانواده‌ای در این شهر وجود دارد که ۲۴ شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است.

به گزارش ایرنا آیت‌الله پورمحمدی خطبه دوم نماز جمعه این شهرستان را با گرامیداشت دهه کرامت و تفسیر کلامی نورانی از ثامن‌الحجج آغاز کرد و به واسطه آن، نمازگزاران را به تقوا فراخواند.

وی همچنین مشهدالرضا را پایتخت معنوی کشورمان خواند و حضور زائرانی از سراسر دنیا در حرم ثامن‌الحجج و حضرت معصومه (س) را نشان از جایگاه معنوی امام رضا (ع) و کریمه اهل بیت خواند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha