۶ خرداد ۱۴۰۲، ۰:۲۳
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85122777
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه طرح ورزشی خیرساز در دزفول به بهره‌برداری رسید

دزفول -ایرنا – سه مجموعه ورزشی خیرساز شامل ۲ سالن ورزشی چندمنظوره و سالن کشتی با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال جمعه شب با حضور معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در دزفول به بهره‌برداری رسید.

رئیس اداره ورزش و جوانان دزفول جمعه شب در حاشیه آیین افتتاحیه این طرح‌ها در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سالن ورزشی چندمنظوره و سالن کشتی با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال اهدایی خانواده ریسمانسج و سالن چند منظوره حاج محمد اسماعیل درویش زاده با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال از جمله طرح‌هایی هستند که توسط خیران در این شهرستان ساخته شدند.

خادمعلی تهذیبی ادامه داد: بعد از فوت مرحوم رضا ریسمانسج طرح تکمیل مجموعه ورزشی و سالن کشتی در دست ساخت این نیکوکار در کوی آزادگان دزفول متوقف شده بود که پس از پیگیری انجام شده این ۲ طرح با مشارکت خانواده این مرحوم به صورت مشارکتی تکمیل شدندـ

وی با بیان اینکه کفپوش سالن چند منظوره کوی آزادگان با ۱۵ میلیارد ریال توسط بنیاد علوی تامین اعتبار شد، افزود: سالن چند منظوره حاج محمد درویش زاده دیگر ورزش یار دزفول نیز که سال ۹۹ به اتمام رسیده بود به دلیل شیوع کرونا در اختیار ستاد کرونای شهرستان قرار گرفت که با فروکش کردن این بیماری این سالن تجهیز و به مرحله بهره‌برداری رسید.

رئیس اداره ورزش و جوانان دزفول با بیان اینکه زمینه ورود خیران برای کمک به توسعه زیرساخت‌های ورزشی مهیا نیست، گفت: آموزش و پرورش زمینه لازم برای مشارکت خیران را ایجاد کرده موجب شده تا خیران نقش بسیار پررنگی در تکمیل مدارس داشته باشند ولی این بستر در وزارت ورزش و جوانان وجود ندارد.

وی با اشاره به اقدام‌های انجام شده در وزارت ورزش و جوانان برای فراهم کردن بسترهای لازم برای ورود خیران افزود: خیران زیادی در شهرستان وجود دارد که علاقه‌مند به مشارکت در طرح‌های ورزشی هستند؛ درصورت فراهم شدن زیرساخت لازم سرانه ورزشی دزفول دچار تحول می‌شود.

به گزارش ایرنا، ۱۴ طرح عمرانی ورزشی با اعتباری بالغ بر ۵۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی، نفتی، بخش خصوصی، خیرین ورزش یار و هدایای مقام معظم رهبری از طریق بنیاد علوی در این آیین به بهره برداری رسید.

سالن کشتی و سالن چند منظوره کوی آزادگان، ساختمان و چمن پارالمپیک و پیست اسکیت شتاب، چمن مصنوعی شهدای نزاجا، استخر کوی اندیشه، سالن چند منظوره حاج محمد اسماعیل درویش زاده، چمن کوی نعل شکن، چمن مصنوعی روستای مهاجرین، چمن مصنوعی کوی آیت الله مدرس، چمن مصنوعی شهر شمس آباد، سالن چند منظوره و سالن تمرینی شهر میانرود و همچنین پیست قایقرانی دزفول از جمله طرح هایی است که امروز به بهره برداری رسید.

به مناسبت چهارم خرداد روز ملی مقاومت و پایداری- روز دزفول ۲۰۰ برنامه شاخص از جمله افتتاح و یا کلنگ زنی ۷۰ طرح درمانی، ورزشی، عمرانی، بهداشتی و زیرساختی اجرا شد.

به گواه آمار، دزفول تنها شهر اشغال نشده‌ای است که مورد شدیدترین حملات موشکی و بمباران هوایی و زمینی قرار گرفت اما هرگز تسلیم نشد.

رژیم بعث عراق در مدت هشت سال جنگ، ۱۷۶ موشک غول پیکر «فراگ هفت و اسکاد» به شهر دزفول شلیک کرد.

هواپیماهای دشمن ۴۸۹ بمب و راکت بر سر مردم بی دفاع شهر فرو ریختند و آتش بارهای عراق با شلیک پنج هزار و ۸۲۱ گلوله توپ نقاط مختلف شهر را هدف قرار داد اما با این همه خسارت، مردم دزفول با تقدیم ۲ هزار و ۶۰۰ شهید، چهار هزار جانباز، ۴۵۲ آزاده سرافراز و ۱۴۷ مفقود و جاویدالاثر حماسه مقاومت و پایداری را در تاریخ درخشان انقلاب اسلامی ایران جاودان ساخت.

به پاس این پایداری در هفتمین سال جنگ تحمیلی، به پیشنهاد دولت وقت، دزفول به عنوان شهر نمونه مقاومت کشور معرفی و در چهارم خرداد ۱۳۶۶ لوح زرینی به مردم دزفول اعطا شد.

همچنین چهارم خرداد به نام روز مقاومت و پایداری مردم دزفول در تقویم جمهوری اسلامی نامگذاری شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha