اجرای طرح جهاد آبرسانی ۴۷ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

بجنورد- ایرنا- معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: طرح جهاد آبرسانی از بزرگترین طرح های دولت در حوزه آب است که اجرای کامل آن در ۱۰ هزار روستا ۴۷ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی، مجید آقازاده حبشی در بازدید از پروژه های آبرسانی مانه و سملقان اظهار کرد: برای محرومیت‌زدایی از روستاها با بیش از یک میلیون خانوار باید حدود ۱۴ هزار و ۶۰۰ کیلومتر خط انتقال و ۱۴ هزار و ۷۰۰ کیلومتر شبکه با حفر ۷۰۰ حلقه چاه عملیاتی شود.

وی افزود: طرح جهادی آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور یک ابَر پروژه محسوب می‌شود که پیش از این سابقه نداشته و توسط دولت سیزدهم در حال اجرا است.

آقازاده حبشی ادامه داد: پیش از این قرار بود که هفت هزار پروژه توسط قرارگاه انجام شود که ۲ هزار روستای دیگر به آن افزوده شد.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: با اجرای این پروژه ۱۰ هزار و ۶۰۰ لیتر برثانیه آب در روستاهای هدف تولید می شود و ۷۰۰ پیمانکار در اجرای آن مشارکت دارند.

وی خاطرنشان کرد: حجم اجرای این ابر پروژه بسیار بالا است به گونه ای که شرکت های تولید کننده لوله های پلی اتیلن جوابگوی نیاز شرکت نبوده و واردات لوله انجام شد.

به گفته وی؛ تا پایان برنامه هفتم توسعه همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار از آب شرب سالم برخوردار خواهند شد.

به گزارش ایرنا، جهاد آبرسانی طرحی برای رساندن آب به روستاهایی است که یا فاقد آب سالم بهداشتی هستند و یا نیازمند بازنگری در تاسیسات آبرسانی هستند، طرحی که به وسعت روستاهای ایران برای رفع تشنگی روستاها تدوین شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان دولت سیزدهم شاخص برخورداری از آب شرب روستایی به ۸۰ درصد برسد.

بازدید از پروژه های طرح جهاد آبرسانی در روستاهای مانه و سملقان و شیروان و نشست با معاونان شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی از برنامه های سفر ۲ روزه معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور به این استان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha