۶ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۵۹
کد خبرنگار: 2158
کد خبر: 85123193
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰ کانون آتش‌سوزی در مراتع بروجرد وجود دارد

۶ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۵۹
کد خبر: 85123193
۱۰ کانون آتش‌سوزی در مراتع بروجرد وجود دارد

بروجرد - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد گفت: ۱۰ کانون آتش سوزی در مراتع شهرستان وجود دارد که اقدامات لازم برای پیشگیری از حریق در این مراتع انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا نادر کریمی روز شنبه در جلسه کارگروه پیشگیری از حریق بروجرد که در فرمانداری شهرستان برگزار شد، افزود: کانون‌های آتش سوزی مراتع در شهرستان بروجرد عبارتند از تپه مولا، کبوترلان، بردبل، شیخمیری، ونایی، چغابل، دره گرگ، بید کلمه، ور کوه، و آبسرده می باشند.

وی اظهار کرد: مهمترین عامل نابودی مراتع و جنگل ها آتش سوزی است، امسال به علت پوشش گیاهی خوب در مراتع احتمال آتش سوزی بسیار است.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد گفت: آتش سوزی در مراتع هم به پوشش گیاهی آسیب می‌زند و هم جانداران را از بین می‌برد، آتش سوزی در مراتع ذخیره گاه‌های دام را نیز از بین می رود.
کریمی افزود: آتش سوزی در مراتع به صورت عمدی و غیر عمدی ایجاد می شود، از مهمترین عوامل آتش سوزی برافروختن آتش توسط گردشگران و خاموش نکردن آتش می باشد.
وی بیان کرد: در شهرستان بروجرد مراتع دارای پوشش "گون" است که در صورت آتش سوزی این گونه گیاهی موثر از بین می رود.
وی اضافه کرد: تجهیزات اطفا حریق در اداره منابع طبیعی آماده شده است، ایجاد آتش بر در مراتع آغاز شده و آموزش اطفا حریق به روستائیان که به مراتع نزدیکتر هستند شروع شده و گروههایی نیز از روستائیان با همکاری دهیاری‌ها تشکیل شده که در صورت حریق اطفا را آغاز کنند.

معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت:
سازمان آتش نشانی بروجرد بازدید از ادارات و کارخانجات جهت آمادگی برای مقابله با آتش سوزی را انجام دهد.
مسلم مرادی افزود: بخشداران کار گروه ویژه حریق تشکیل دهند، طرحی برای مقابله با آتش سوزی از طرف ادارات مرتبط تهیه شود.
وی اظهار کرد: در شهرستان بروجرد بحث آموزش جدی گرفته نمی شود، از هم اکنون باید آموزش های لازم به روستائیان داده شود، برخی وسایل اطفا حریق در مراتع را باید دست ساز تهیه شود.
وی بیان کرد: در بحث آتش سوزی در شهرستان نیز باید ساختمان ها و اماکنی که امکان آتش سوزی وجود دارد شناسایی و برنامه ریزی شود.
فرماندار بروجرد گفت: کشاورزان نیز با توجه به فصل برداشت مراقبت بیشتری از محصولات کشاورزی خود داشته باشند.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی بروجرد گفت: امکانات و تجهیزات موتوری آتش نشانی بروجرد برای اطفا حریق مراتع کافی نیست، آتش نشانی بروجرد در اولویت اول اطفا حریق در مناطق شهری را دارد.
محمد غفاری افزود: متاسفانه در بحث پیشگیری از آتش سوزی در واحدهای صنفی همکاری خوبی وجود ندارد و تذکرات را جدی نمی گیرند.

وی اظهار کرد: برای اطفا حریق در مراتع باید گروههای محلی و روستاییان و هلال احمر و بسیج نیز همکاری کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha