۶ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۵۷
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85123351
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تبعیض علیه اقشار کم درآمد آمریکا در پی ناکارآمدی نظام سلامت

تهران- ایرنا- هرچند مدت زیادی از گزارش یک گروه تحقیقاتی درباره ناکارآمدی نظام سلامت آمریکا با وجود صرف بیشترین هزینه در حوزه بهداشت و سلامت نمی‌گذرد، لغو یک ماده قانونی مربوط به دوران همه‌گیری کرونا که برخی افراد کم درآمد را زیر پوشش بیمه قرار می‌داد، از افزایش تبعیض علیه این قشر پرده برداشت.

به گزارش روز شنبه ایرنا، تارنمای هیل نوشت: هزاران نفر از افراد کم درآمد آمریکایی در ماه گذشته پوشش بیمه مدیکید خود را از دست دادند زیرا ایالت های این کشور به سرعت برچیدن شبکه ای از نظام سلامت همگانی را که در دوران اوج همه گیری کرونا فعال شده بود، آغاز کرده اند.

به موجب یک ماده در بسته کمک های کرونایی سال ۲۰۲۰، ایالت ها اجازه نداشند افراد را صرف نظر از واجد شرایط بودن آنها، از پوشش بیمه مدیکید محروم کنند اما مهلت این ماده، ماه گذشته به پایان رسید.

مدیکید بزرگترین منبع تأمین بودجهٔ خدمات بهداشتی و پزشکی برای افراد کم درآمد در آمریکاست. این برنامه با آزمودن توان مالی افراد، به طور مشترک توسط دولت‌های فدرال و ایالتی تأمین بودجه شده و توسط ایالت ها مدیریت می‌شود و هر ایالتی حاشیه امنیتی برای تعیین افراد واجد شرایط آن دارد.

اطلاعات اولیه از برخی از ایالت ها تاکنون نشان داده که هزاران نفر به دلیل مشکلات در روند بررسی سابقه افراد از این پوشش بیمه ای محروم شده اند.

این بدان معناست که حتی اگر آنها صلاحیت دریافت خدمات مدیکید را هم داشته باشند در حال حاضر از این پوشش بیمه ای محروم هستند زیرا ایالت مربوطه آگاه نیست که آیا فرد مورد نظر واجد شرایط است یا خیر.

دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پیش بینی کرده که ۱۵ میلیون نفر از این پوشش بیمه ای خارج خواهند شد که شامل حدود هفت میلیون نفری است که با وجود واجد شرایط بودن انتظار می رود به دلیل موانع اداری مانند گم شدن اسناد یا ناقص بودن مدارک، از این پوشش خارج شوند.

روند رسیدگی ایالت ها به موضوع واجد شرایط بودن افراد دست کم یک سال طول می کشد و برخی هشدار داده اند که در بهترین شرایط، ممکن است هرج و مرج و آشفتگی بروز کند.

هیل نوشت: در ایالت آرکانزاس، حدود ۷۳ هزار نفر پوشش بیمه مدیکید خود را از دست دادند که شامل حدود ۲۷ کودک ۱۷ ساله و کمتر می شود. بر اساس بررسی های مرکز کودکان و خانواده دانشگاه جورج تاون، حدود ۸۰ درصد از لغو بیمه این افراد به دلیل مشکلات فرایند رسیدگی به واجد شرایط بودن افراد بوده است.

نظام سلامت آمریکا کارایی ندارد

در فلوریدا با وجود بررسی واجد شرایط بودن افراد در ماه گذشته، پوشش بیمه مدیکید برای نیمی از این افراد به پایان رسیده است.

به گزارش ایرنا، چندی پیش تحقیقات گروه «صندوق مشترک‌المنافع» نشان داد که آمریکا در مقایسه با کشورهای همتای خود بالاترین نرخ مرگ مادر و فرزند و بالاترین نرخ مرگ و میر بر اثر بیماری های قابل درمان یا قابل اجتناب را دارد.

بر اساس این گزارش، آمریکایی‌ها عمر کوتاه‌تری دارند زیرا نظام سلامت آمریکا آن طور که باید، کارایی ندارد.

این گزارش نشان داد علت اصلی این که برخی از آمریکایی‌ها برای پوشش سلامت ثبت نام نمی‌کنند توان مالی آنها است و این درحالیست که هزینه‌های آزاد درمان نیز منجر شده تا حدود نیمی از بزرگسالان از انجام مراقبت‌های درمانی صرف نظر کنند یا آن را به تاخیر بیندازند.

مدیکید برای اقشار فقیر متفاوت از مدیکر است. مدیکر یک برنامه ملی بیمه اجتماعی است که توسط دولت فدرال از ۱۹۶۵ مدیریت می‌شود و دسترسی بیمه درمانی را برای آمریکاییان بالای ۶۵ سال، افراد جوان‌تر دارای ناتوانی و نیز افراد دارای مشکل دیالیز تضمین می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha