حمل غیر اصولی بار، ‌قانون‌گریزی که دودش به چشم مردم می رود +فیلم

ساری- ایرنا- تصادف زنجیره ای ۱۳ دستگاه خودرو در کمربندی بهشهر شاید در ظاهر یک حادثه همیشگی در این محور ترانزیتی مازندران باشد اما این بار در این حادثه "بی توجهی یکی از خودروهای باری به نکات ایمنی و حمل غیراصولی بار از پسِ این حادثه" هویداست.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، ‌ داستان شب وقوع این حادثه از این قرار است؛ ‌ کامیون حمل فضولات حیوانی در کمربندی بهشهر در حال تردد در مسیر جاده بهشهر به گرگان بود و بدلیل بار زیادی که این خودرو داشت در حین تردد از پل مسیر خودروها پشت کامیون به صف در حال حرکت بودند.

تا اینکه بر روی پل روگذر فرودگاه که در این کمربندی قرار دارد درب پشت کامیون به یکباره باز شد و تمام محتویات بدبو و آلوده آن بر روی خودروها آوار شد؛ ‌شرایطی که به اذعان یکی از آسیب دیدگان این حادثه راه فرار برای آنها باقی نذاشته بود و آنها بر روی پل قفل شدند.

از سوی دیگر راننده کامیون بدون اینکه متوجه وضعیت درب کامیونش شود در حال طی کردن مسیر بود غافل از اینکه مسیر مملو از فضولات حیوانی بار خودرویش شد؛ به طوریکه فضولات باعث لغزندگی جاده شد و یک یک خودروها به هم برخورد کردند.

تصادف زنجیره ای ۱۳ دستگاه خودرو و روانه شدن ۱۶ مصدوم به بیمارستان نماد بی توجهی راننده کامیون در رعایت کردن نکات ایمنی حین حمل بار است؛ ‌ موضوعی که به گفته یکی از رانندگان حادثه دیده در آن به سرعت برق و باد و در ۱۰ ثانیه این تعداد خودرو با هم تصادف کردند و تعدادی افراد نیز مصدوم شدند.

حمل غیر اصولی بار، ‌قانون‌گریزی که دودش به چشم مردم می رود +فیلم

خلیل یوسفی از جمله رانندگانی که در این حادثه خودرویش دچار خسارت شد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا حادثه را تشریح کرد و گفت:‌ ساعت حدود یک بامداد پنجم خرداد ماه پشت کامیون حامل فضولات حیوانی در کمربندی بهشهر در حال تردد بودم.

وی ادامه داد :‌با توجه به بار زیادی که در این کامیون قرار داشت بالتبع سرعت حرکت خودرو با کندی همراه بود و خودروها نیز پشت سر این کامیون در حال تردد بودند.

یوسفی گفت‌:‌ در این حین به یکباره درب پشت کامیون باز شد و خروارها فضولات حیوانی بر روی خودروها و جاده ریخته شد و متاسفانه راننده کامیون متوجه این موضوع نشد.

وی افزود:‌به طوریکه راننده کامیون مسافتی از کمربندی با این شرایط طی کرد و کل مسیر مملو از فضولات حیوانی شد در همین حین رانندگان خودروها بدلیل لغزندگی مسیر قادر به کنترل نشدند و خودروها لیز خوردند.

یوسفی ادامه داد :‌این سُرخوردن خودروها ادامه داشت به طوریکه بر روی پل فرودگاه که در مسیر کمربندی بهشهر قرار دارد پرتاب شدن از پل نیز دور از احتمال نبود.

وی گفت : این سُرخوردگی ها و عدم کنترل خودروها باعث شد تا بالاخره ۱۳ خودرو به هم برخورد کردند و مصدوم برجا گذاشت.

به گفته این راننده متاسفانه راننده کامیون با دیدن این صحنه برخورد خودروها از محل حادثه گریخت که با همکاری مردم و تعقیب کامیون پلاک کامیون ثبت شد و به پلیس راه اعلام شد.

وی اظهار داشت :‌تصادف ۱۳ خودرو و مصدومیت ۱۶ نفر در مدت ۱۰ ثانیه به دلیل سهل انگاری این راننده کامیون رخ داد و بسیاری را دچار خسارت کرد در حالیکه با رعایت نکات ایمنی در حمل بار مطمنا این اتفاق رخ نمی داد.

حمل غیر اصولی بار، ‌قانون‌گریزی که دودش به چشم مردم می رود +فیلم

بی‌توجهی راننده کامیون در حمل بار

رییس پلیس راه مازندران به حادثه تصادف زنجیره ای چند دستگاه خودرو در بهشهر به عنوان حادثه ای که ناشی از بی توجهی راننده کامیون حمل فضولات است نام برد و گفت : نادیده گرفتن نکات ایمنی در حمل این مواد باعث بروز این حادثه شد.

سرهنگ یدالله جهان تاب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: راننده کامیون موردنظر بی توجه به رعایت نکات ایمنی و محکم سازی بار مبادرت به جابجایی کرد و در هنگام تردد در جاده با باز شدن درب کامیون فضولات در جاده ریخته شد.

وی ادامه داد : براثر ریخته شدن فضولات جاده لغزنده شد و رانندگان قادر به کنترل خودرو نشدند واین حادثه رخ داد.

رییس پلیس راه مازندران با اشاره به اینکه افرادی که در صحنه حضور داشتند توانستند پلاک کامیون مورد نظر را بگیرند، ‌ گفت :‌با شناسایی مالک خودرو و انجام مراحل قانونی راننده متخلف در اختیار قانون قرار می گیرد و براساس ضوابط به مراجع قضایی تحویل داده می شود.

وی ادامه داد:‌ شواهد امر تاکنون نشان می دهد که راننده کامیون در ایجاد حفاظ محکم برای حمل فضولات کوتاهی کرده است و در بررسی ها در صورت محرض شدن آن براساس قانون با این موارد برخوردقاطع انجام می شود.

سرهنگ جهان تاب تاکید کرد :‌ فعال شدن سیستم هوشمندسازی ثابت و نظارتی در محورها مواصلاتی مازندران می تواند در بررسی ابعاد بروز حوادث ترافیکی بویژه حوادث خطرناک برای مسوولان امر بسیار کمک حال باشد.

وی با اشاره به وسعت زیاد بهشهر و همچنین قرار داشتن در محور ترانزیتی شرق مازندران گفت:‌این شرایط و موقعیت جغرافیایی منجر به تردد وسایل نقلیه زیاد در جاده های منتهی به این شهرستان شده است اما متناسب با این شرایط زیرساخت های لازم در جاده های آن قرار ندارد.

رییس پلیس راه مازندران نبود دوربین های هوشمند نظارتی را از جمله این زیرساختها برشمرد که وجود آن جزیی از ضرورت هااست و برای این منظور باید راهداری و اداره کل بنادر که بیشتر حمل بار آن از این جاده ها را دارند در این زمینه همراهی کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha