تدارک ویژه‌برنامه در ۲ هزار بقعه متبرکه همزمان با پنجم ذی‌القعده

تهران- ایرنا- مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه با قدردانی از برگزارکنندگان روز تجلیل از امامزادگان گفت: امسال ویژه‌برنامه‌هایی در دو هزار امامزاده و بقعه متبرکه در قالب معرفی خدمات اجتماعی، فرهنگی و قرآنی ارائه شده است.

حجت الاسلام محمد نوروزپور در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با بیان اینکه پنجم ذی‌القعده فرصتی مناسب برای سازمان اوقاف و امور خیریه برای معرفی فعالیت های موجود در آستان‌های مقدس است، اظهار داشت: پیش تر با هدف تجلیل و قدردانی از فعالان زحمت کش در امامزادگان و پیشنهاد سازمان اوقاف و امور خیریه پنجم ذی‌القعده در تقویم رسمی کشور به‌عنوان روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: یکی از اهداف مهم این نامگذاری؛ معرفی، تبیین و تشریح جایگاه والای این سلاله‌های پاک اهل‌بیت (ع) بوده است؛ بر همین اساس سازمان اوقاف و امور خیریه هر ساله در این روز ویژه‌برنامه‌هایی را در بقاع متبرکه و امامزادگان سراسر کشور برگزار می‌کند.

وی گفت، برهمین اساس، امسال ویژه‌برنامه‌هایی در دو هزار امامزاده و بقعه متبرکه در قالب معرفی خدمات اجتماعی، فرهنگی و قرآنی ارائه شده است.

نوروزپور با تاکید بر اینکه هیئت امنای بقاع متبرکه و ادارات اوقاف و امور خیریه باید بسترهای لازم و مکان‌ها و فضاهای مناسب را برای حضور مردم در آستان‌های مقدس فراهم کنند، گفت: حضور میلیونی ملت ایران اسلامی در آیین های مختلف در بقاع متبرکه نشان‌دهنده این است که بسیاری از بقاع متبرکه و امامزادگان کشور به قطب فرهنگی تبدیل شده‌اند.

تدارک ویژه‌برنامه در ۲ هزار بقعه متبرکه همزمان با پنجم ذی‌القعده

پنجم ذی‌القعده هر سال به‌عنوان روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه در تقویم رسمی کشور نامگذاری شده است؛ بر این اساس مردم هر ساله در این روز این ذخایر معنوی جامعه در سرتاسر ایران اسلامی را تکریم می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha