۱۰ خرداد ۱۴۰۲، ۸:۲۱
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85123973
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۳۸۵ میلیارد ریال کالای قاچاق در گیلان کشف شد

رشت - ایرنا - معاون نظارت، بازرسی اداره کل صنعت معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه از ابتدای امسال سه هزار و ۸۵۷ پرونده قاچاق کالا در استان تشکیل شده است، ارزش ریالی این پرونده‌های قاچاق را ۳۸۵ میلیارد و ۹۳۹ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال اعلام کرد.

علیرضا حسینیان روزچهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: تیم تخصصی در بازرسی از واحدهای صنفی اقتصادی موفق شد بالغ بر سه هزار پرونده در بخش لوازم خانگی، لوازم آرایشی، بهداشتی، لاستیک، تجهیزات پزشکی و سایر حوزه‌های مرتبط تشکیل دهد.

وی تصریح کرد: در راستای اقدامات نظارتی در سال جدید همزمان با اجرای طرح نظارتی معاونت بازرسی مرکز استان و شهرستان‌های تابعه با استفاده از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود تلاش کردیم نسبت به بازرسی واحدهای اقتصادی در تمام حوزه‌های صنفی و غیرصنفی شامل انبارها، شرکت‌های پخش، مجموعه‌های بزرگ زنجیره‌ای، واحدهای خدماتی ونیز بین‌راهی، رستوران‌ها و سایر حوزه‌هایی که خدمات می‌دهند، بازرسی انجام داده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف پرونده را تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال کنیم.

وی یکی از اهداف و سیاست های مهم سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان را برگزاری گشت‌های مشترک با ادارات تعزیرات حکومتی، بسیج اصناف، اتاق اصناف، دانشگاه علوم پزشکی، اماکن عمومی، جهاد کشاورزی و سایر دستگاههای مرتبط در راستای عمل به وظایف سازمانی عنوان کرد و افزود: از ابتدای سال تاکنون از ۲۰ هزار ۷۹۹ بازرسی انجام شده از واحدهای اقتصادی ۲ هزار ۴۹۴ مورد منجر به تخلف شدند.

حسینیان ارزش ریالی پرونده های ارسال شده به تعزیرات را ۱۶ میلیارد و ۶۳۵ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال اعلام و بیان کرد: گزارشهای دریافت شده از مرکز پاسخگویی سامانه ۱۲۴ عمدتا در حوزه خودرو، تعمیرکاران لوازم خانگی بویژه یخچال و سایر خدمات خودرویی بوده است.

وی گفت :در حوزه مشاورین املاک نیز شکایات زیادی دریافت می‌کنیم که یکی از آنها در حوزه گرانفروشی، تقلب در موبایل و نرم افزار و سایر وسایل جانبی آن است.

کانالهای ارتباطی مرکز پاسخگویی شامل وب سرویس ۱۲۴.ir، سامانه تلفن ۱۲۴، استفاده از بازرسان افتخاری، شکایات حضوری است.

مرکز دریافت گزارشهای مردمی به صورت ۲۴ ساعته بر بستر نرم افزاری وب سرویس فعال و دریافت کننده گزارشها و شکایات مردمی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha