معاون استاندار هرمزگان: تامین اتوبوس زائران اربعین در اولویت قرار گیرد

بندرعباس - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان تاکید کرد: تامین اتوبوس مورد نیاز برای رفت و برگشت زائران مهم‌ترین موضوعی است که به عنوان یک اولویت ضروری باید در دستورکار ستاد اربعین استان قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، احسان کامرانی شامگاه شنبه در نخسنین نشست ستاد اربعین استان افزود: تسهیل امور مربوط صدور گذرنامه مورد نیاز زائران و افزایش پروازها موضوع مهم دیگری است که ستاد اربعین استان باید مورد توجه قرار دهد تا از مشکلات سال گذشته در این زمینه پیشگیری شود.

وی بیان کرد: باتوجه به فروکش کردن شرایط کرونایی در کشور و برداشته شدن محدودیت ها پیش بینی افزایش چشمگیر حضور مردم هرمزگان در پیاده‌روی اربعین پیش رو وجود دارد که ضروری است اقدامات لازم به منظور خدمات رسانی مناسب به زائران اعزامی از استان در مسیر های اعزام، مرز شلمچه و در کشور عراق در دستورکار قرار گیرد.

معاون استاندار هرمزگان تصریح کرد: موکب داران نقش بسزایی در ارائه خدمات مناسب به زائران پیاده‌روی اربعین در کشور عراق دارند و باید تدابیر لازم برای اعزام به موقع موکب داران با تجهیرات از هم اکنون در دستور کار ستاد اربعین استان قرار گیرد تا از مشکلات سال گذشته در اعزام موکب داران پیشگیری شود.

پیاده‌روی اربعین یک جریان تمدن ساز است

کامرانی همچنین با اشاره به اهمیت پیاده‌روی اربعین عنوان کرد: پیاده‌روی عظیم اربعین به عنوان بزرگترین اجتماع مسلمانان جهان دارای آثار معنوی و تمدنی بسیاری است.

وی افزود: پیاده‌روی اربعین اوج عشق و دلدادگی به سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است که این حرکت عظیم معنوی با صحنه های بی نظیری همراه است و انسان در جاهای دیگر کمتر مشاهده کرده است.

معاون استاندار هرمزگان اظهار کرد: اخلاص و عشق مردم عراق در خدمت رسانی به زائران سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) یکی از ویژگی های بارز این رویداد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha