۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۵۰
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85124132
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ترک فعل ۲ مدیر لرستان تحت تعقیب قرار گرفت

۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۵۰
کد خبر: 85124132
ترک فعل ۲ مدیر لرستان تحت تعقیب قرار گرفت

خرم آباد - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب مرکز لرستان گفت: ترک فعل ۲ مدیر در این استان طی هفته گذشته تحت تعقیب قرار گرفته و کیفر خواست آنها صادر شده است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا داریوش شاهون وند در جشن نسیم مهر و حمایت از خانواده زندانیان لرستان بیان کرد: تا زمان نهایی شدن این کیفر خواست در دادگاه از بیان نام آنها پرهیز می شود اما باید براساس و در چارچوب قانون نسبت به اعمال مجازات ها اقدام شود.

وی ادامه داد: در راستای لزوم توجه و اجرای قانون حمایت از اطفال و نوجوانان در ماده یک، ۲ و ۶ همچنین ماده ۲۷ قانون حمایت از اطفال و نوجوانان مصوب ۹۹، تکالیفی برای مدیران و دستگاه اجرایی پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه در قانون، مجازات انفصال از درجه پنجم برای مدیرانی که مرتکب ترک وظیفه شده‌اند پیش بینی شده است اظهار داشت: به منظور تاکید بر لزوم اجرای این قانون، موارد جهت انجام تکالیف مربوط به اطفال و نوجوانان به مدیران و دستگاه های اجرایی استان ابلاغ شده است.

شاهون وند ادامه داد: در صورت هرگونه ترک فعل مدیران، بلافاصله مکاتبات لازم با دستگاه مربوطه انجام خواهد شد و در صورتیکه توجیهات منطقی و قابل پذیرش باشد سعی در اجرا شدن قانون می شود اما چنانچه توجیهات غیرقابل قبول باشد ترک فعل مدیران باجدیت پیگیری می شود و مدیران خاطی به دادگاه معرفی می شوند.

وی با اشاره به اینکه قانون حمایت از اطفال و نوجوانان با جدیت مورد پیگیری است ادامه داد: در این راستا تکالیف سنگینی بر عهده دستگاه های اجرایی است و در این زمینه هشت دستگاه اجرایی بطور مستقیم و چند مورد نیز بصورت غیر مستقیم مرتبط با این قانون هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha