صحرایی آموزش و پرورش را به سمت پیشرفت سوق می‌دهد

تهران- ایرنا- نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی، سخنان رهبر انقلاب در سختگیری نکردن انتخاب وزرای پیشنهادی دولت را فصل الخطاب دانست و گفت: صحرایی با برنامه‌های تحولی، آموزش و پرورش را به سمت پیشرفت سوق می‌دهد و گزینه مناسبی برای این وزارتخانه است.

عادل نجف زاده در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره معرفی رضا مراد صحرایی از سوی رییس جمهور به مجلس به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اظهار داشت: صحرایی در دانشگاه فرهنگیان عملکرد قابل قبولی از خود به جا گذاشته است.

وی ابراز امیدواری کرد که نمایندگان با رای قاطع خود به صحرایی به ساماندهی شرایط وزارت آموزش و پرورش کمک کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس درباره انتظاراتی که از صحرایی پس از رای اعتماد مجلس وجود دارد، افزود: وزارت آموزش و پرورش قلب تپنده توسعه و فرهنگ‌سازی در کشور است و عزتمندی در جامعه با بهره بردن از توان مضاعف این وزارتخانه در تربیت دانش آموزان حاصل خواهد شد که برای عملیاتی شدن برنامه‌های تدوین شده در این حوزه، همکاری بیش از پیش مجلس و دولت احساس می‌شود.

نجف زاده با اشاره به بی بهره بودن برخی از وزارتخانه های کشور از وزیر، عنوان کرد: هر سه وزراتخانه‌ کشاورزی، صمت و آموزش و پرورش که اکنون با سرپرست اداره می شوند جزء کلیدی ترین وزارتخانه‌های کشور هستند از این رو لازم است برای توسعه کشور باید هر چه زودتر از افراد متخصص برای تحقق برنامه‌های تعیین شده استفاده کرد.

وی با ابراز امیدواری از اینکه هر چه زودتر نمایندگان وزرای سه وزارتخانه کشور تعیین تکلیف شوند، خاطرنشان کرد: سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان که به عدم سختگیری در انتخاب وزرای پیشنهادی اشاره فرموده بودند، فصل الخطاب است و امیدوارم

به گزارش ایرنا، رضامراد صحرایی رئیس دانشگاه فرهنگیان در پی استعفای نوری وزیر سابق آموزش و پرورش با حفظ سمت به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پروش منصوب شد و در جلسه ۲ خرداد نیز نامه معرفی وی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از سوی رئیس جمهور، در صحن علنی مجلس اعلام وصول شد.

وی دارای مدرک دکتری زبانشناسی همگانی از دانشگاه علامه طباطبایی و استاد تمام رشته زبان شناسی این دانشگاه است و از اردیبهشت سال ۱۴۰۱ به عنوان رئیس دانشگاه فرهنگیان انتخاب شد. او پیش از انتصاب به‌ عنوان رئیس دانشگاه فرهنگیان، ریاست مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌ زبانان دانشگاه علامه طباطبایی را بر عهده داشت.

صحرایی ۱۷ سال به عنوان معلم از ابتدایی تا پیش دانشگاهی در روستاها و شهرها تدریس کرده است. سپس به وزارت علوم پیوست و تا استاد تمامی پیش رفت.

فردا سه شنبه ۹ خرداد صحرایی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش منتظر اخذ رأی اعتماد نمایندگان در صحن علنی مجلس بوده و به گفته احمد نادری عضو هیأت رئیسه مجلس، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان نیز در جلسه رأی اعتماد وی حضور خواهد داشت.

رهبر انقلاب در دیدار روز سوم خرداد با نمایندگان مجلس یازدهم توصیه ای مبنی بر «پرهیز از بعضی سخت‌گیری‌ها در قبال وزرای معرفی شده به مجلس» داشتند و در این زمینه گفتند: در تشخیص صلاحیت‌ها دقت کافی و در حد معقول و منطقی سخت‌گیری کنید اما نه به شکلی که موجب شود وزارتخانه تا مدت ها بدون وزیر بماند که اکنون هم چند وزارتخانه وزیر ندارند و به مجلس معرفی خواهند شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha