۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۱۹
کد خبرنگار: 998
کد خبر: 85124795
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آغاز به کار جشنواره حرکت و رویش در دانشگاه بیرجند

بیرجند - ایرنا - شانزدهمین جشنواره درون دانشگاهی حرکت و هشتمین جشنواره درون دانشگاهی رویش دانشگاه بیرجند برای معرفی آثار و دستاوردهای انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و مذهبی و شرکت‌های دانش‌بنیان آغاز به کار کرد.

به گزارش ایرنا آیین افتتاحیه جشنواره حرکت و رویش روز یکشنبه با حضور شماری از مسوولان استانی و دانشگاهی در سالن امید دانشگاه بیرجند برگزار شد.

رئیس دانشگاه بیرجند در این آیین گفت: می‌توان با خلاقیت و تحول در فعالیت‌های فرهنگی، تمدن اسلامی را احیا کرد.

احمد لامعی‌گیو با تقدیر از معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه که زمینه تشکیل این ۲ جشنواره را فراهم آورده، افزود: زیبایی و آراستگی جشنواره از نکات مهم این رویداد علمی و فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این ۲ رویداد نشان دهنده توانمندی‌های ارزشمند دانشجویان است گفت: طبق صحبت دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، ۷۰ درصد از مصوبات این شورا مربوط به علم و دانش و فناوری است که امید است انجمن‌های علمی دانشگاه به انجمن‌های علمی فناور تبدیل شوند.

رئیس دانشگاه بیرجند اظهار داشت: امیدواریم با خلاقیت و تحول در تشکل‌ها و فعالیت‌ها، احیای تمدن اسلامی را شاهد باشیم همانگونه که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب به جوانان و امید تاکید ویژه‌ای دارند، این گونه جشنواره‌ها و نشست‌ها زمینه تعالی و ترقی هرچه بیشتر دانشجویان و دانشگاهیان شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند هم گفت: این ۲ جشنواره قبلا در بازه‌های جداگانه برگزار می‌شد اما امسال ادغام شد و امیدواریم تجربه خوبی از این موضوع کسب کنیم.

حسین فرزانه‌پور با اشاره به اهمیت جشنواره‌های رویش و حرکت افزود: این جشنواره‌ها به منظور تقدیر از دانشجویانی برگزار می‌شود که آثار برجسته‌ای داشته‌اند.

وی با اشاره به بخش‌های مختلف جشنواره حرکت گفت: انجمن برتر، فعالیت خلاقانه، مسابقه، محتوای دیجیتال، اختراع فردی و جمعی از جمله این بخش‌ها است و محورهای دیگری نیز دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند درباره جشنواره رویش گفت: این جشنواره طیف وسیعی از فعالیت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری را شامل می‌شود که در بخش رقابتی آن، داوران بر حسب ملاک‌های ارزیابی، برترین‌ها را به دبیرخانه دانشگاهی و کشوری معرفی می‌کنند و برگزیدگان کشوری معرفی می‌شوند.

وی بیان کرد: در مجموع ۲ جشنواره‌ حرکت و رویش ۴۰ غرفه به معرفی آثار و دستاوردهای دانشجویان دانشگاه بیرجند اختصاص یافته است.

زیست‌بوم نوآوری و فناوری و کارآفرینی، کانون‌های عفاف و حجاب، ورزش و بازی‌های فاخر، فرهنگی هنری دهکده، موسیقی، فیلم و مستند، کتاب و شعر و ادب، حماسه و دفاع، هنرهای تجسمی، مهارت‌های زندگی و آسیب‌های اجتماعی، قرآن‌پژوهان، همیاران سلامت و روان و کانون هلال احمر از جمله این غرفه‌هاست.

همچنین انجمن‌های علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشکده هنر، دانشکده کشاورزی، انجمن علمی بین رشته‌ای، انجمن علمی دانشکده مهندسی، پردیس علوم رفتاری، پردیس علوم و غرفه کویر تایر از جمله غرفه‌های حاضر در شانزدهمین جشنواره درون دانشگاهی حرکت و هشتمین جشنواره درون دانشگاهی رویش است.

این جشنواره از امروز تا دهم خرداد در سالن امید دانشگاه بیرجند دایر است.

دانشگاه بیرجند به عنوان بزرگترین مرکز آموزش عالی استان خراسان جنوبی با بیش از ۴۶ سال سابقه در حال حاضر دارای ۱۳ هزار و ۳۰۰ دانشجو در ۳۴۰ کدرشته مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha