اهتزار هزاران پرچم در دهه کرامت/تشریح خدمت‌رسانی به همایش بزرگ امام رضایی‌ها

تهران - ایرنا - اهتزار هزاران پرچم در دهه کرامت، خدمات معاونت حمل و نقل و ترافیک در همایش بزرگ امام رضایی‌ها و همچنین آغاز خدمت رسانی به زائران سالگرد ارتحال امام راحل از مهمترین اخبار روز یکشنبه هفتم اردیبهشت ماه پایتخت است.

به گزارش عصر یکشنبه خبرنگار ایرنا، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران اعلام کرد که این سازمان با اکران های فرهنگی، اهتزاز هزاران پرچم، نصب سه اثر حجمی و اجرای ۲ دیوارنگاره پایتخت را آماده دهه کرامت کرده است.

رضا صیادی با اشاره به ایام دهه کرامت اظهار داشت: همزمان با میلاد حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) با اهتزاز سه هزار پرچم، ۴۵ نما پرچم، ۱۰ ابر پرچم، اکران طرح های فرهنگی، اجرا و نصب سه اثر حجمی و دو دیوارنگاری با موضوع «امام مهربانی» توسط سازمان زیباسازی، عطر دهه کرامت در فضای شهری پایتخت پیچید.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرتهران افزود: اکران فرهنگی دهه کرامت با مضامینی از جمله سلام خواهر خورشید، کمپین مهر خواهر و برادری، جشن‌های دخترانه شهر تهران با مضمون خیلی دخترونه و اجتماع بزرگ امام رضایی‌ها در فضاهای تبلیغاتی پایتخت انجام شده‌ است.

به گفته صیادی، همچنین سه اثر حجمی با موضوع ای حرمت مرجع درماندگان، خادم و حجاب سبز به ترتیب در بزرگراه امام رضا(ع) میدان آقانور، حرم عبدالعظیم حسنی و بوستان بانوان (نرگس) در منطقه ۱۸ اجرا و نصب شده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرتهران یادآور شد: ۲ دیوارنگاره نیز با موضوع امام مهربانی در بزرگراه شهید باقری و بلوار گلشن دوست به مناسبت گرامیداشت این ایام بر فضای شهری پایتخت نقش بسته است.

تدابیر و تمهیدات ترافیکی برای برگزاری باشکوه اجتماع بزرگ امام رضایی‌ها
مدیر روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: افزایش ساعت کاری خطوط مترو و تغییر سرفاصله حرکت قطارها، در نظر گرفتن ۱۰۰ دستگاه وَن از سوی سازمان تاکسیرانی برای جابه‌جایی شهروندان، اختصاص ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای انتقال عاشقان اهل بیت (ع) از نقاط مختلف شهر به خیابان‌های ۱۷ شهریور و خاوران از جمله اقداماتی است که برای برگزاری اجتماع بزرگ امام رضایی ها (ع) در میدان خراسان در نظر گرفته شده است.

سیما بدرقه گفت: در طول اجرای این مراسم، خطوط اتوبوس های تندرو تعطیل نخواهد بود بلکه تغییر مسیر اتوبوس‌ها را خواهیم داشت که مسیرهای جایگزین برای آگاهی مسافران این مسیر، اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی از قطع کابل‌های تأمین برق خط اتوبوس‌های برقی که از خیابان ۱۷ شهریور و میدان خراسان عبور می‌کند، به منظور تأمین ایمنی این مسیر و تعطیلی خط مذکور از ساعت پنج عصر فردا خبر داد و افزود: البته ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی شهروندان از مبادی مساجد و سراهای محلات به محل برگزاری مراسم و بالعکس، پیش‌بینی شده و علاوه بر آن، نسبت به ارائه خدمات از سوی وَن‌های ویژه حمل و نقل معلولان و جانبازان نیز اقدام خواهد شد.

بدرقه از اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم برای تسریع و تسهیل در عبور و مرور شهروندان در رفت و برگشت از طریق مترو خبر داد و با اعلام افزایش ساعت کاری خطوط مترو افزود: ۱۵۰ دستگاه وَن برای حمل و نقل رایگان شهروندان از محل‌های پارک اتوبوس‌ها و خودروهای شخصی به محل برگزاری مراسم نیز در نظر گرفته شده است.

آماده سازی ۹۵۰ هزار متر مربع اراضی برای پارکینگ زائران در مسیرهای منتهی به حرم امام(ره)
شهردار منطقه ۱۹ تهران اعلام کرد: این منطقه به دلیل همجواری با حرم مطهر همه ساله مفتخر به میزبانی از زائران از شهرهای مختلف ایران است و شهرداری این منطقه در پهنه پیرامونی و مسیرهای منتهی به برگزاری مراسم ۱۴ خرداد در بازه زمانی قبل، حین و بعد از مراسم با اجرای اقدامات در حوزه خدمات شهری، فنی و عمرانی و حمل و نقل ترافیک آمادگی کامل خدمت رسانی را دارد.

تورج فرهادی با اشاره به آغاز اقدامات اجرایی از اول خردادگفت: در راستای آماده سازی و نگهداشت محیط پیرامونی و مسیر های منتهی به حرم اقداماتی چون تسطیح، علف کشی، رسیدگی به نگهداشت فضای سبز، جمع آوری ۱۳۰ کامیون نخاله انجام شده و پاکسازی، رفت و روب و شست و شو به صورت مستمر در حال انجام و تا پایان برگزاری مراسم ادامه خواهد داشت.

شهردار منطقه ۱۹ ضمن تأکید بر آماده سازی ۹۵۰ هزار متر مربع اراضی به منظور تسهیل در محل پارک خودرو خاطر نشان کرد: علاوه بر پارکینگ های موجود، اراضی بایر با اجرای اقداماتی چون پاکسازی، تسطیح، علف کشی و پخش تراشه آسفالت با ظرفیت پارک بیش از ۳۰ هزار خودرو محیا شده ضمن اینکه ۲ هزار متر طول نیوجرسی به منظور تقسیم بندی پارکینگ ها در این محدوده بهسازی و نصب شده است.

وی در تشریح سایر اقدامات به منظور برگزاری هرچه باشکوه تر این مراسم، به خط کشی ۱۰۰ کیلومتر از محورها و مسیر های منتهی به حرم اشاره کرد و افزود: نصب استوانه ترافیکی، بشکه، خطر نما، ۷۵۰ متر طول گاردریل اصلاحی و نصب، تابلوهای هدایت مسیر و شناسایی پارکینگ ها از سوی معاونت حمل و نقل ترافیک انجام شده همچنین ۱۲ هزار تن آسفالت برای تراش، روکش مکانیزه و لکه گیری به صورت دستی در محورهای باقر شهر، علامه عسگر، یادگار امام (ره) و بزرگراه های شهیدتندگویان و شهید هاشمی صرف شده است.

خدمات رسانی در ۳۰ هزار مترمربع از پهنه جنوبی حرم مطهر امام(ره)
همچنین شهردارمنطقه هشت از خدمت رسانی در وسعتی ۳۰ هزار متر مربعی خبر داد و گفت: نیروهای خدمات شهری و ماشین آلات مخصوص رفت و روب و شست و شو جهت آماده سازی برای مراسم ارتحال حضرت امام(ره) به بهشت زهرا اعزام شده و هم‌اکنون نیز به صورت روزانه حدود ۲۰ تا ۲۵ نیروی خدمات شهری از ساعت ۸ تا ۱۲، به همراه تجهیزات و خودرو خاور (جهت جمع آوری پسماند و نخاله)، به بهشت زهرا اعزام می شوند.

فاطمه تنهایی تصریح کرد: علاوه بر شست و شو خدمات دیگری نیز در این پهنه انجام می شود که شامل کند و کوب زیردرختان، هرس پاجوش های درختان، هرس شاخه های مزاحم و هرس شاخه های خشک است.

وی همچنین از اعزام و استقرار حدود ۱۲۰ نفر از نیروهای معاونت خدمات‌ شهری و محیط زیست و ماشین آلات از جمله خودرو مکانیزه جمع آوری پسماند، واتر جت جهت شستشو، خودروهای ملودی بازیافت، خودرو خاور و تانکر آب در روزهای ۱۳ و ۱۴ خرداد ماه خبر داد و گفت: علاوه بر ایستگاه ‌فرهنگی و موکب پذیرایی، خدمات به زائرین به صورت شبانه روزی تا پایان روز ۱۴ خرداد ادامه خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha