استاندار: گروه‌های جهادی برای ایجاد تحول اقتصادی در سیستان و بلوچستان وارد میدان شوند

زاهدان- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: گروه‌های جهادی برای ایجاد تحول اقتصادی در این استان باید وارد میدان شوند تا مردم خود توانایی ساخت مسکن را پیدا کنند.

به گزارش ایرنا محمد کرمی شامگاه یکشنبه در در دیدار با گروه‌های جهادی با اشاره به جنگ اقتصادی علیه ملت ایران اظهارداشت: امروز باید جهاد در عرصه اقتصادی صورت بگیرد، اکنون در شرایط یک جنگ اقتصادی قرار داریم، بنابراین همه باید با روحیه جهادی وارد میدان شوند.

وی تاکید کرد: گروه‌های جهادی که از سایر استان‌ها جهت فعالیت وارد سیستان و بلوچستان می‌شوند، باید سازماندهی شوند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هر جامعه که می‌خواهد تمدن سازی کند، نیاز به اقتصاد قوی دارد و اگر در جامعه‌ای اقتصاد دچار مشکل شود، احکام اسلامی هم دچار مشکل خواهد شد و مسائل و مشکلات افزایش می‌یابد که ثمره‌اش افزایش فقر در جامعه خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه اصل هر کشوری امنیت غذایی است، بیان کرد: استان سیستان و بلوچستان ظرفیت زیادی در زمینه تولید مواد غذایی سالم دارد.

کرمی با اشاره به کارهای اساسی صورت گرفته در سیستان و بلوچستان گفت: دانش آموزان روستایی در قالب تعاونی های دانش بنیان سازماندهی می‌شوند و در این تعاونی‌ها دستورات لازم برای اهدای زمین و تسهیلات صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: اعضای گروه های جهادی باید دارای اطلاعات خوب و قدرت تجزیه و تحلیل بالا باشند.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر حضور گروه‌های جهادی در وسط میدان افزود: زمینه حضور در میدان برای گروه‌های جهادی فراهم است و این گروه‌ها می‌توانند در قالب شرکت های تعاونی دانش بنیان پای کار بیایند و از تسهیلات این شرکت‌ها نیز بهره‌مند شوند.

جهاد تبیین فقط به معنای صحبت کردن نیست، بلکه با عمل و تلاش فراوان باید در عرصه جهاد تبیین حضور داشت

وی با تاکید بر اهمیت کارهای دانش محور اظهارداشت: کارها باید بر پایه دانش انجام شود و در حوزه‌های کشاورزی، دامداری، معادن و حتی صادرات؛ شرکت‌های دانش بنیان تشکیل شود.

کرمی با اشاره به گفتمان جهادتبیین تصریح کرد: جهاد تبیین فقط به معنای صحبت کردن نیست، بلکه با عمل و تلاش فراوان باید در عرصه جهاد تبیین حضور داشت.

وی با تاکید بر توانمندسازی گروه‌های جهادی بیان کرد: گروه جهادی باید در راستای توانمندسازی خود کار کنند تا بتوانند اقشار محروم جامعه را نیز توانمند سازند.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر اهمیت کار جهادی در حوزه فرهنگی افزود: باید با کار جهادی در حوزه کشاورزی، اقتصادی و صادرات و واردات نیز وارد شد.

وی اظهارداشت: اکنون صدور مجوز برای کسب کارها توسط سامانه در مدت زمانی ۱۰ روزه صادر می‌شود و علاوه بر آن سامانه‌ای طراحی شده که کل ظرفیت سرمایه‌گذاری استان در آن ارائه می‌شود.

کرمی خطاب به گروه‌های جهادی تاکید کرد: با همراهی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) و اداره ورزش و جوانان با دانش و جدیت پیگیر کارها باشید.

وی با اشاره به تشکیل شرکت‌های مشترک با کشورهای همسایه بیان کرد: هر فرد و گروهی که توانایی دارد باید وارد این میدان شود و در راستای اقتصاد قوی قدم بردارد و گروه‌های جهادی هم در کارهای اقتصادی ساماندهی شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha