جزییات حریق گسترده واحدمسکونی در کرمان؛ از مصدومیت سه آتش‌نشان تا فرار قاچاقچیان گازوییل

کرمان - ایرنا - آتش‌نشانی کرمان علت حریق گسترده یک واحد مسکونی در این شهر را طی بامداد امروز(دوشنبه)] قاچاق و نگهداری گازوییل اعلام و بیان کرد که شهروندان آسیبی ندیده‌اند اما سه آتش نشان به صورت سطحی مصدوم شدند.

به گزارش ایرنا این حریق اوایل بامداد امروز اتفاق افتاده و مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان که می گوید مالکان خودروهای عامل قاچاق و آتش سوزی متواری شده اند، اظهارداشت: قاچاق گازوییل و انبار آنها در ۲ خودرو پژو ۴۰۵ موجب آتش گرفتن پارکینیگ یک ساختمان چهار طبقه در بلوار رسالت شهر کرمان شد.

ابراهیم بابایی صبح دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ساعت ۱۱ دقیقه بامداد امروز یک مورد آتش سوزی در پارکینیگ ساختمانی چهار طبقه در بلوار رسالت کرمان به پایگاه آتش نشانی اعلام شد.

وی اظهار داشت: بلافاصله ۱۸ آتش نشان با ۶ خودرو اطفای حریق و امداد و نجات به محل حادثه اعزام شد.

بابایی با بیان اینکه آتش سوزی به‌نسبت سنگین بود تصریح کرد: بلافاصله افراد داخل ساختمان توسط آتش نشانان به بیرون از محل آتش سوزی انتقال یافتند لذا هیچ کدام از ساکنان دچار سوختگی و جراحت نشدند.

وی با تاکید بر اینکه خاموش کردن این آتش حدود سه ساعت طول کشید گفت: سه نفر از آتش نشانان در این حادثه دچار سوختگی سطحی شدند که حال عمومی آنان اکنون خوب گزارش شده است.

بابایی افزود: علت رخداد این آتش سوزی توسط ۲ خودرو حمل گازوییل که در پارکینیگ این ساختمان پارک شده بود و جزییات بیشتر در دست بررسی است.

به گفته وی به علت حجم بالای سوخت و حرارت بسیار زیاد ناشی از آن، علاوه بر سوختن ۲ دستگاه خودرو، سازه ساختمان نیز دچار خساراتی از جمله تغییر شکل ستون فلزی و شکست بتن شده و ایمنی قابل قبولی ندارد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان افزود: به تمامی واحدهای ساختمان اعم از واحدهایی که در آنها ساکنان حضور داشته یا نداشته‌اند، در اثر حرارت و دود، خساراتی وارد شده است.

مالکان خودروهای حمل سوخت متواری شدند

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان همچنین گفت: مالکان خودروهای حمل سوخت قاچاق، در لحظات اولیه و پس از حضور تیم عملیاتی حریق، متواری شدند.

بابایی ادامه داد: شاهدان (همسایگان) اذعان می‌کنند در لحظات اولیه وقوع حریق، افرادی که در حال انتقال سوخت از مخازن بوده‌اند، مدتی را صرف خاموش‌کردن آتش کرده‌اند و قصد داشتند بدون دریافت کمک از آتش‌نشانی و اطلاع اهالی، نسبت به رفع خطر، اقدام کنند.

وی افزود: باتوجه به حجم بالای سوخت و تاخیر ایجادشده در اطفای کارشناسی آن، گسترش آتش قابل توجه بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha