برگزاری ۵ هزار و ۴۱۵ دوره آموزشی برای امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر

تهران - ایرنا - سرپرست سازمان امداد ونجات جمعیت هلال‌احمر از برگزاری ۵ هزار و ۴۱۵ دوره آموزشی، مانور و دوره توان‌افزایی برای امدادگران و نجاتگران به صورت ملی و استانی، در سال گذشته خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، بابک محمودی با اشاره به اهمیت برگزاری دوره‌های آموزشی و بازآموزی برای امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر، گفت: در سال گذشته؛ سال ۱۴۰۱، ۱۳۹۶ دوره تخصصی برای ۳۴ هزار و ۸۵۹ امدادگر و نجاتگر در سطح استانی و ملی برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه هزار و ۱۶۵ دوره عمومی‌ برگزار شد، توضیح داد: این تعداد از دوره‌های آموزشی، برای ۲۷ هزار و ۴۰۰ نفر، برگزار شد؛ همچنین، ۲ هزار و ۸۵۴ دوره بازآموزی برای ۳۳ هزار و ۹۹۹ نجاتگر و امدادگر، برگزار شده است.

محمودی افزود: ۱۳ هزار و ۱۰۰ دوره توان‌افزایی نیز با مشارکت صد هزار امدادگر و نجاتگر در سال گذشته برگزار شد.

سرپرست سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر همچنین با اشاره به این که ۷ هزار و ۹۰۰ تمرین تخصصی و مانور با مشارکت ۸۸ هزار نفر در سال گذشته انجام گرفته است، عنوان کرد: مجموعا ۵ هزار و ۴۱۵ دوره برگزار شد که ۹۶ هزار و ۳۰۰ نفر در آن شرکت کردند.

حدود ۲۲ هزار امدادگر و نجاتگر فعال در جمعیت هلال‌احمر حضور دارند که در زمان‌های متفاوت و در دوره‌های آموزشی در سطوح استانی و یا ملی شرکت کردند.

چتر فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر گسترده است

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر بر لزوم ارائه پیوست در برنامه‌های جمعیت هلال‌احمر تاکید کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید هاشم حسینی المدنی سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر را دارای یک ظرفیت‌ بی‌شمار در عرصه فرهنگی دانست که باید نسبت به آن توجه ویژه داشت.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه ارتقای فرهنگی در جمعیت هلال‌احمر بر عهده حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر است، ادامه داد: ارائه پیوست در برنامه‌های جمعیت هلال‌احمر یک مساله جدی است که باید نسبت به آن اهتمام جدی ورزید.

وی همچنین با اشاره به اهمیت مساله هویت در میان جوانان خاطرنشان کرد: ارتقا امید و مسئولیت‌پذیری در جوانان زمینه ساز رشد و ترقی آنان خواهد شد.

استقبال از غرفه سازمان تدارکات پزشکی در «ایران هلث»

در دومین روز از بیست و چهارمین نمایشگاه «ایران هلث»، معاونت غذاوداروی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز وهیآت همراه، معاونت غذا و داروی استان هرمزگان، بوشهر، مازندران و قزوین از غرفه تجهیـزات پزشکی هلال ایران بازدید و در خصوص خرید ملـزومات یکبار مصرف پزشکی ودیالیز رایزنی کردند. در ادامه بسیاری از شرکت‌های هم گروه جهت اخذ نمایندگی از استان‌های مختلف کشور جهت همکاری مذاکره کردند.

در این نمایشگاه بیش از ۵۰۰ شرکت حضور داشته و از این تعداد ۳۹۰ شرکت داخلی و ۱۱۰ شرکت خارجی هستند.

نمایشگاه ایران هلث، عنوان دومین نمایشگاه تخصصی تجهیزات پزشکی منطقه خاورمیانه را در اختیار دارد که در آن ظرفیت‌های نامحدود تجهیزات پزشکی داخلی و خارجی ارائه و در معرض دید مخاطبان قرار می‌گیرد.

در نمایشگاه امسال تجهیزات پزشکی نیز بیش از ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان حضور و مشارکت دارند.

در طول چهار روز برگزاری این نمایشگاه که ویترین بزرگی از ظرفیت‌های نامحدود تامین‌کنندگان اقلام پزشکی است، بیش از ۳۰ محصول فناورانه جدید رونمایی خواهد شد.

توصیه‌های بهداشتی در مورد تغذیه زائران حج/ اینفوگرافیک

برگزاری ۵ هزار و ۴۱۵ دوره آموزشی برای امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر

حجاج مبتلاء به بیماری‌های قلبی توجه کنند

حجاج مبتلاء به بیماری‌های قلبی در طول سفر باید مراقبت‌هایی را انجام دهند تا بیماری آنها تشدید نشود و سلامت آنها را به خطر نیندازد.

هر ساله گردهمایی عظیم سالیانه مسلمانان دنیا برای انجام فرایض حج، بزرگ‌ترین مراسم مذهبی دنیا را رقم می‌زند؛ از این رو یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی زائران مراقبت بهداشت عمومی و فردی خواهد بود.

حجاج باید در مدت زمان محدود، تمام اعمال حج تمتع را در یک فضای فیزیکی محدود انجام دهند از این رو تراکم جمعیت در طول سفر ۳۰ تا ۳۵ روزه باعث ایجاد تماس‌های نزدیک غیرقابل اجتناب می‌شود که خود می‌تواند باعث شیوع بیماری‌های مختلف عفونی و مسری شود.

برخی افراد که عازم حج هستند، ممکن است بیماری‌های مختلفی داشته باشند؛ به آنها توصیه می‌شود حتما داروهای خود را به همراه داشته باشند؛ بیماران قلبی، فشار خون و دیابتی حتما باید بیماری خود و اقدامات کنترل‌کننده آن را در نظر بگیرند و مدیر کاروان را از بیماری خود باخبر کنند.

بیماران قلبی حتما باید در طول سفر مراقب رژیم غذایی خود باشند؛ در طول سفر به هیچ عنوان نباید گرسنه بمانند و در خوردن منظم باشند؛ فعالیت بدنی خود را کاهش دهند و برای دوری از گرمازدگی ساعات اوج گرما از هتل خارج نشوند.

بیماران قلبی در رژیم غذایی باید روزانه مرکبات داشته باشند و حتما از این مواد استفاده کنند؛ داروهای خود را سر وقت بخورند و به هیچ عنوان زمان مصرف آنها را جا به جا نکنند.

به بیماران قلبی همچنین توصیه می‌شود که اضطراب و استرس نداشته باشند زیرا ممکن است حال‌ آنها در این سفر معنوی بد شود، به هیچ عنوان در اماکن شلوغ حضور نداشته باشند و سعی کنند در زمان‌ خنکی هوا به زیارت بروند.

عدم رعایت این موارد باعث افزایش ضربان قلب و شدت یافتن بیماری می‌شود، در صورت تنگی نفس یا درد قفسه سینه به پزشک کاروان مراجعه کنید؛ در سفر حج به علت اضطراب یا مصرف بی‌رویه قرص‌های ضدبارداری توسط بانوان، بسیاری از افراد از تپش قلب و درد شکایت دارند که در این صورت نیز باید به پزشک کاروان مراجعه کنند.

آشنایی با معاینات پزشکی قبل از حج/ اینفوگرافیک

برگزاری ۵ هزار و ۴۱۵ دوره آموزشی برای امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha