دبیر مشارکت‌های مردمی تامین اجتماعی: راه‌اندازی بانک زمان، درمان را متحول می‌کند

سمنان - ایرنا - دبیر مشارکت‌های مردمی سازمان تامین اجتماعی گفت: راه‌اندازی بانک زمان به عنوان بانک فعال در زمینه خدمات در کشور نگاهی نو و تحول‌گرا در حوزه درمان رقم می‌زند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین شاهوردی روز دوشنبه در همایش تجلیل از خیران حوزه درمان تامین اجتماعی استان سمنان در سالن اداره‌کل تامین اجتماعی استان افزود: اکنون در برخی کشورها بانک زمان راه‌اندازی شده است و تشکیل این بانک در کشور می‌تواند از دستاوردهای تامین اجتماعی در حوزه سلامت باشد.

وی بیان کرد: در حوزه سالمندی، فردی از پدربزرگ خود نگهداری می‌کند و این اطلاعات در بانک اطلاعاتی ذخیره می‌شود و زمانی که فرد نیاز به مراقبت دارد به پاس زحماتش در نگهداری از پدربزرگ از خدمات رایگان برخوردار شود.

دبیر مشارکت‌های مردمی سازمان تامین اجتماعی بیان کرد: مشارکت مردمی در قانون سازمان تامین اجتماعی دیده شده است، اما در سال‌های گذشته وضعیت مطلوب استفاده از مشارکت برنامه کم‌رنگ بود؛ اکنون هزینه‌ها زیاد شده است و استفاده از مشارکت خیران در ارتقای کیفیت خدمات موثر است.

وی تصریح کرد: اساسنامه مجمع خیران در حوزه تامین اجتماعی در دست تدوین و تکمیل است و راه‌اندازی این مجمع در استان‌ها به ریاست استانداران در دستور کار است.

شاهوردی افزود: تامین اجتماعی در حوزه درمان برای ارتقای خدمات نیازمند کمک خیران است و انتظار می‌رود خیران در این زمینه بیش از پیش همراهی کردند.

وی اضافه کرد: زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قراردادن افراد کم‌برخوردار با استفاده از ظرفیت خیران در دست برنامه‌ریزی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ۲۵ نفر از خیران در حوزه درمان تامین اجتماعی استان سمنان در این آیین تجلیل شدند.

مدیریت درمان تامین اجتماعی استان سمنان با هشت مرکز درمانی سرپایی و یک بیمارستان، خدمات درمانی مورد تعهد سازمان را به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در استان ارایه می‌دهد.

۷۰ درصد جمعیت استان سمنان تحت‌پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha