سرپرست تیم جوانان: با زمان محدود وارد مسابقات فوتبال کافا شدیم

تهران- ایرنا- سرپرست تیم فوتبال زیر ۲۰ سال در خصوص عملکرد این تیم در رقابت‌های کافا گفت: با توجه به زمان محدود اردویی که برای جمع کردن تیم داشتیم نتایج خوبی گرفتیم.

به گزارش ایرنا، یعقوب پیری روز دوشنبه در گفت‌وگویی اظهار کرد: بازی‌ها در سطح خیلی خوبی برگزار شد. وقتی در این مسابقات حضور دارید میزان توجه کشورهای حوزه آسیای مرکزی به فوتبال پایه را می‌بینید. کشورهای آسیایی به طور جدی در فوتبال پایه سرمایه گذاری دارند و برایش وقت کافی و بودجه لازم قرار می‌دهند.

تیم فوتبال جوانان ایران هفتم خرداد در آخرین بازی در تورنمنت کافا به مصاف تاجیکستان رفت. شاگردان علی دوستی‌مهر در حالی به مصاف تاجیکستان رفتند که میزبان این دوره از رقابت‌های جوانان کافا از حمایت هوادارنش برخوردار بود اما در نهایت، جوانان ایران با نتیجه ۲ بر یک میزبان را شکست دادند.

مدیر تیم فوتبال جوانان درباره شرایط بازی‌ها در تاجیکستان توضیح داد: کیفیت تیم‌ها بالا بود. تمام تیم‌ها اصول فنی را رعایت می‌کردند و با شناخت کافی از شیوه نمایشی هر کشور بازی می‌کردند. اردوهای بلند مدتی که قبل از کافا داشتند نشان از اهمیت این بازی‌ها برای کشورهایشان در حوزه فوتبال داشت.

وی در خصوص سه پیروزی و یک شکست جوانان ادامه داد: در بازی اول روی غافلگیری از ازبکستان شکست خوردیم. دلیلش هم نبود هماهنگی کامل بین نفرات بود. بازیکنان تیم به تازگی گرد هم آمده بودند و کمترین شناخت وجود داشت. شرایط کافا طوری بود که با توجه به تقویم بازی‌های داخلی فوتبال کشور، به خصوص رده‌های پایه فرصت کافی برای برگزاری اردو نبود. با این حال در کوتاه‌ترین زمان ممکن سرمربی تیم شرایط را سنجید و بهترین تصمیم فنی را گرفت تا تیم جوانان باز هم با شرایط ایده‌آل در مسابقات شرکت کند. ازبکستان و تاجیکستان نزدیک به یک سال در اردو بودند. سایر تیم‌ها هم حداقل دو ماه اردو داشتند اما ما در کوتاه‌ترین بازه زمانی وارد مسابقات شدیم.

پیری در خصوص عملکرد بازیکنان تاکید کرد: مهد استعداد هستیم. واقعا فوتبالیست‌های ایرانی در هر کجای قاره آسیا ابهت دارند. کشف استعدادها یکی از اصول مهم فدراسیون فوتبال است که برنامه‌ریزی خوبی در سطح هر استان برای این امر انجام شده است. کمیته جوانان و فدراسیون فوتبال شرایط خوبی را برای پوشش ستاره‌ها در نظر گرفته‌ است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha