برگزاری ۱۰۰ عنوان برنامه در قبله تهران طی دهه کرامت+ فیلم

شهرری - ایرنا - معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ۲۰ تهران/شهرری/ اعلام کرد: طی دهه کرامت ۱۰۰ عنوان برنامه که بیشتر با محوریت دختران و زنان بود در قبله تهران برگزار شده و می شود.

۳۱ اردیبهشت ماه امسال همزمان با میلاد حضرت معصومه(س) آغازین روز دهه کرامت است که تا نهم خرداد ماه و میلاد حضرت رضا(ع) ادامه دارد.

مهدی مالمیر روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا در مورد برنامه های اجرا شده توسط منطقه ۲۰ در قبله تهران در دهه کرامت توضیح داد: در ابتدای این دهه پرفیض و برکت جشن بزرگ «آینده شبیه توست» در قبله تهران به مناسبت ولادت با سعادت حضرت معصومه (ع) با اجتماع ۴ هزار نفری دختران شهر تهران که به سن تکلیف رسیده اند در حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) برگزار شد.

او ادامه داد: با عنایت به اهمیت مسئله دختران، ضرورت دارد تا برنامه ریزی ها و سرمایه‌گذاری‌هایی در تقابل با اقدامات دشمنان علیه دختران انجام شود و به همین دلیل، امسال شاهد اجرای برنامه‌های متفاوت‌تری به مناسبت روز دختر با محوریت آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) هستیم.

به گفته مالمیر، گروه های سرود بنات الحیدر و احسان، گروه پریماه شبکه دو سیما، برادران دوقلوی فقانی از برنامه های متنوع و شاد جشن تکلیف دختران در مصلی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) بود.

او با بیان اینکه این جشن بزرگ با حضورحجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسگر تولیت آستان حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) , سید محمد ناظم رضوی شهردار منطقه ۲۰ و مریم اردبیلی مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران برگزار شد، خاطرنشان کرد: از همه دختران پیش از ورود به مراسم پذیرایی و در پایان مراسم به تمامی شرکت کنندگان پک فرهنگی، روسری و پک پذیرایی اهدا شد.

برگزاری ۱۰۰ عنوان برنامه در قبله تهران طی دهه کرامت+ فیلم

آئین خطبه خوانی۴ هزار نفر از خادمان رضوی در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)

مالمیر آئین خطبه خوانی ۴ هزار نفر از خادمان رضوی در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) را همزمان با فرارسیدن دهه کرامت و سالروز میلاد با سعادت حضرت امام رضا (ع) از دیگر برنامه های شهرداری منطقه ۲۰ در قبله تهران نام برد و گفت: این برنامه با حضور اعضای شورای شهرتهران، شهردار منطقه، رئیس امور مساجد و رئیس قرارگاه امام رضایی ها روز پنجشنبه ۴ خرداد ماه در مصلی امام علی (ع) حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد.

او افزود: این مراسم معنوی با استقبال خادمان آستان حضرت عبدالعظیم (ع) از خادمان رضوی و رونمائی از پرچم متبرک گنبد مطهر حرم مطهر امام رضا (ع) آغاز شد و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین شهاب، مراسم خطبه خوانی و قرائت نامه حضرت امام رضا (ع) به حضرت عبدالعظیم (ع)، مولودی خوانی مداحان کشوری، اجرای گروه های سرود مذهبی و شعر خوانی اساتید شعر آئینی از برنامه های اجرا شده در این آئین سنتی و مذهبی بود.

این مقام شهری خاطرنشان کرد: در پایان این مراسم از خادمان و زائران با طبق های گل، شیرینی، شربت و شکلات پذیرایی شد.

جشن دهه کرامت در بوستان هجرت ناحیه ۴ برگزار شد به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛ مهین پور شهردار ناحیه۴ گفت: همزمان با فرا رسیدن دهه کرامت و سالروز ولادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به همت اداره اجتماعی و فرهنگی ناحیه ۴ و مشارکت پایگاه بسیج خواهران مسجد سیدالشهدا (ع)، مراسمی با بخش های مختلف شامل؛ گروه سرود، صلوات خاصه امتم رضا (ع) توسط خدام آستان قدس رضوی، مسابقه، مولودی خوانی، میز سرگرمی کودکان، میز ترویج عفاف حجاب برگزار شد. گفتنی است در طول ایام این دهه در نقاط مختلف محلات شهادت و دولت آباد، برنامه های متنوعی توسط اداره اجتماعی و فرهنگی ناحیه ۴ برنامه ریزی و در حال انجام بوده، که با استقبال و حضور پرشور شهروندان همراه بوده است.

مالمیر از برگزاری جشن های دیگری در مجموعه فرهنگی ورزشی شهربانو و ایوان ری طی روزهای گذشته خبر داد و گفت: ضمن اجرای برنامه هایی چون اجرای گروه سرود دختران، مولودی خوانی، دف زنی، برپایی مسابقه، به تمامی شرکت کنندگان پک فرهنگی، روسری و پک پذیرایی اهدا شد.

او مجموع برنامه های برگزار شده را ۱۰۰ عنوان دانست و از بهره گیری از توان گروه های جهادی برای برگزاری این برنامه ها سخن گفت و در نهایت خاطرنشان کرد: برنامه های دهه کرامت تا میلاد امام رضا(ع) ادامه دارد و از پذیرایی از زوار در میدان خراسان خبر داد.

منطقه ۲۰ (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و ۲ ناحیه خارج محدوده و ۲۱ محله است.

این منطقه در جنوبی ترین نقطه شهری واقع شده است و از شمال به بزرگراه آزادگان، از شرق به بزرگراه امام علی، از جنوب به بزرگراه آوینی و از غرب به مبارک‌آباد و صالح‌آباد محدود می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha