تکمیل کتابخانه مرکزی از برنامه‌های اولویت‌دار استان است

اراک - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: تکمیل کتابخانه مرکزی با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی از طرح‌های اولویت دار فرهنگی استان مرکزی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، « بهنام نظری»روز دوشنبه در کارگروه تخصصی امور اجتماعی، فرهنگی، زنان و خانواده استان مرکزی، افزود: لازم است سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برای تکمیل این طرح فرهنگی مشارکت جدی داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه امامزادگان۷۲ تن ساروق نیز گفت: اگر این مکان برای نظام و حاکمیت مهم است باید سازمان برنامه و بودجه برای بازسازی بنای آن اعتبار تامین کند و از ظرفیت خیران نیز بهره گرفته شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: یکی از بخش‌هایی که به هویت بخشی استان کمک می‌کند تا از انفعال خارج شود اقدامات فرهنگی از جمله توجه به جایگاه امامزادگان ۷۲ تن ساروق است.

نظری افزود: نباید در انتظار خیران و سایر دستگاه‌های اجرایی بود بلکه با آغاز فعالیت و ورود به کار و انجام اطلاع رسانی می‌توان از سایر ظرفیت‌ها استفاده کرد.

وی بیان کرد: می‌توان از مجموعه امامزادگان ۷۲ تن ساروق به عنوان مولفه هویتی استان استفاده کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: با توجه به رویکرد دولت سیزدهم باید مجموعه امامزادگان ۷۲ تن ساروق در برنامه فرهنگی استان قرار گیرد و اگر در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اعتبار دارد ردیف آن مشخص شود.

نظری درباره نامگذاری روز پنجم مرداد به عنوان مقاومت شهر اراک در تقویم تاریخ کشور افزود: روز مقاومت اراک حلقه مفقوده در تاریخ دفاع مقدس است و باید همه دستگاه‌های اجرایی پای کار بیایند و در این رهگذر از ظرفیت صنایع نیز بیش از پیش استفاده شود.

وی بیان کرد: استان مرکزی یک استان شهید پرور است و در روز پنجم مرداد سال ۶۵ حدود ۸۷ نفر در روز بمباران هوایی شهر اراک به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی نیز گفت: نقش موثر این استان در دفاع مقدس آنچنان که باید تبیین نشده و این مهم وظایف نهادهای فرهنگی را سنگین‌تر از گذشته کرده است.

سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی» افزود: تلاش می‌شود تا پنجم مرداد را به عنوان روز اصلی مقاومت استان مرکزی تبیین کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی نیز گفت: طرح‌های فرهنگی همواره مظلوم هستند که نمونه این مظلومیت کتابخانه مرکزی اراک است.

«علی گودرزی» افزود: ۲۳ کتابخانه شهری و سه کتابخانه روستایی در استان فعالیت دارند و کتابخانه‌ها به پایگاه فرهنگسرای اجتماعی و فرهنگی تبدیل شده‌اند و انجام ۶۰ فعالیت در دستور کار این مجموعه‌ها قرار دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی گفت: کتابخانه‌ها فقط امانت دهنده کتاب نیستند و انجام گستره‌ای از فعالیت‌ها در این مجموعه پیش‌بینی شده که شامل کافه مشاوره ، کمک به کسب و کار است.

گودرزی افزود: استان مرکزی با وجود اینکه، خطه مشاهیر ایران است اما از داشتن کتابخانه مرکزی بی‌بهره است.

وی بیان کرد: اکنون بزرگترین و مدرنترین کتابخانه کشور در مشهد با ۱۱ هزار مترمربع وسعت بنا شده درحالی که کتابخانه مرکزی اراک ۱۹ هزار مترمربع وسعت دارد.

گودرزی به کمبود اعتبارات برای تکمیل این طرح اشاره کرد و گفت: بودجه قطره چکانی برای این طرح فرهنگی جوابگو نیست و نیازمند توجه ویژه است.

مدیرکل کتابخانه عمومی استان مرکزی گفت: از سفر استانی رییس جمهور، اعتبار خوبی برای تکمیل کتابخانه مرکزی تخصصی داده شده و تاکنون ۷۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

گودرزی افزود: ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر ریاست جمهوری به کتابخانه مرکزی اراک اختصاص داده شد و تا تکمیل نیاز به ۵۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی نیز گفت: استان با شورای عالی قرآن کشور به این نتیجه رسید تا امامزادگان ۷۲ تن ساروق به پایگاه بین المللی قرآنی تبدیل شود.

حجت‌الاسلام «عبدالله واحدی» با بیان اینکه، امامزادگان سارق مورد توجه مقام معظم رهبری است، افزود: استفاده از ظرفیت این آستان مقدس برای برگزاری اردوهای مذهبی و فرهنگی در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه بنای آستان مقدس امامزادگان ۷۲ تن ساروق پیش‌بینی شده است.

طرح توسعه امامزاده ۷۲ تن ساروق در این نشست مصوب شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha