۸ خرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۰۳
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85125802
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

پاسخ لاوروف به آمادگی اروپایی‌ها برای آموزش پرواز با اف-۱۶

تهران-ایرنا- وزیر امور خارجه روسیه نسبت به آمادگی کشورهای اروپایی برای آموزش خلبانان اوکراینی جهت پرواز با جنگنده‌های اف-۱۶ واکنش نشان داد و گفت: نیروهای مسلح روس توانایی پاسخگویی به حضور ناوگانی از جنگنده‌های اف-۱۶ ارسال شده به اوکراین را دارند.

به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، سرگئی لاوروف روز دوشنبه در جریان سفرش به کنیا در یک کنفرانس خبری، اعلام آمادگی بعضی از کشورهای اروپایی مثل هلند و دانمارک برای آموزش خلبانان اوکراینی را در جهت هژمونی غرب و راضی نگه داشتن آمریکا ارزیابی کرد.

در هفته‌های اخیر ائتلافی از کشورهای غربی برای ارسال جنگنده‌های اف-۱۶ ساخت آمریکا به اوکراین و همچنین آموزش خلبانان این کشور برای پرواز با این جنگنده‌ها تشکیل شده است.

هفته گذشته کاخ سفید اعلام کرد که تحویل جت های جنگنده برای دراز مدت برنامه ریزی شده است.

روسیه ارسال جنگنده‌های اف-۱۶ را موجب افزایش تنش و تداوم جنگ در منطقه خوانده است و می‌گوید این جنگنده‌ها به یک هدف دیگر نیروهای روسی تبدیل خواهد شد.

تنش بین کوزوو و صربستان برای اروپا خطرناک است

وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه تنش بین کوزوو و صربستان برای اروپای مرکزی خطرناک است، گفت: این تنش ممکن است منجر به انفجاری عظیم در مرکز اروپا شود.

لاوروف اضافه کرد: یک انفجار بزرگ ممکن است در مرکز اروپا اتفاق بیفتد. وضعیت نگران کننده است، ولی سیاست غرب مطیع کردن کامل هر کسی است که به نحوی نظر خود را بیان می‌کند.

هفته گذشته، پلیس کوزوو در مقابل معترضان نتایج انتخابات شهرداری‌ها در شمال این کشور به زور متوسل شد.

مقام های کوزوو شهردار آلبانیایی تبار در این منطقه منصوب کردند درحالی که اکثریت صرب‌تبارها با این نتایج مخالف بودند.

صربستان پس از سرکوب تظاهرکنندگان صلح آمیز ضد دولتی توسط پلیس کوزوو، نیروهای نظامی خود را در مرزهای کوزوو به حالت آماده باش قرار داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha