مشاوره روانشناختی دختران اولویت کارگروه کوثر وزارت آموزش و پرورش است +فیلم

ارومیه - ایرنا - دبیر کارگروه کوثر وزارت آموزش و پرورش گفت: هفت مساله اساسی مطرح برای دختران دانش آموز کشور توسط این کارگروه در سطح استان‌ها احصا شده که مشاوره روانشناختی اصلی ترین اولویت قابل توجه جهت رسیدگی است.

شهره صادقی روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بعد از احصا نظام مسایل در کشور از استان‌ها خواسته شد تا با مشورت اعضای نخبه و گروه‌های تشکیل شده پنج اولویت استان خود را اعلام کنند که در جمع بندی نهایی ۱۶۵ مساله اعم از نقطه ضعف‌ها، مشکلات و نقاط قوت احصا شد.

وی ادامه داد: از این ۱۶۵ مساله نیز هفت مساله به عنوان مساله مشترک و مهم با توجه به زیست بوم استانی احصا و به عنوان اولویت‌های قابل رسیدگی انتخاب شدند که شامل مشاوره ورانشناختی، ورزش دختران و مکان‌های ورزشی، حیا و حجاب، مهارت آموزی، بهداشت فردی و محیط و چندین مورد دیگر است.

دبیر کارگروه کوثر وزارت آموزش و پرورش گفت: در احصا مسایل دختران با توجه به زیست بوم هر منطقه که از اهداف قرار گاه کوثر است پنج استان با بیشترین مسایل نیز شناسایی شدند.

صادقی اضافه کرد: یک هزار و ۳۰۰ نفر از بانوان فرهنگی فعال، تاثیرگذار و معتمد در قالب فعالیت کاری کارگروه کوثر زیر مجموعه قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی آموزش و پرورش در استان‌ها شناسایی و جذب این کارگروه‌ها شدند.

صادقی گفت: عضوگیری این کارگروه بر مبنای اصل ولایت‌مداری، دغدغه‌مندی، تعهد، توانمندی، آشنایی با کار جهادی و معتبر بودن انجام می‌شود.

به گفته دبیر کارگروه کوثر وزارت آموزش و پرورش، خلا فرهنگی برای دختران عمده مشکلی است که با توجه به شرایط فعلی در کشور نمود عینی دارد و این کارگروه درصدد است تا با تجمیع ظرفیت‌های درون و برون سازمانی به رفع این مسایل همت گمارد.

صادقی اظهار کرد: ۳۲ دبیر استانی در کنار ۳۲ نفر نیروی فعال اجتماعی و فرهنگی در استان‌ها با این کارگروه همکاری می‌کنند تا بتوان به اهداف قرارگاه دست یافت.

وی آسیب‌شناسی، تحلیل و ارایه راهکارهای اجرایی در حل مسایل فرهنگی، اجتماعی دختران و توجه به نقش خواهران در تصمیم‌سازی‌ها و ایفای نقش‌های اجتماعی از اهداف قرارگاه جهادی است.

دبیر کارگروه کوثر وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این کارگروه در ذیل قرار گاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر وزارت فعالیت دارد، افزود: برقراری عدالت تربیتی در حوزه دانش‌آموزان دختر، انسجام خواهران و دختران جهادی برای شناسایی و حل مسایل تعلیم و تربیت با رویکرد انقلابی از برنامه‌های راهبردی این کارگروه است.

مشاوره روانشناختی دختران اولویت کارگروه کوثر وزارت آموزش و پرورش است +فیلم

بیشتر بخوانید:

۲ هزار فرهنگی به عضویت کارگروه‌های جهادی آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی درآمدند

به گزارش ایرنا، ریاست این قرار گاه برعهده وزیر آموزش و پرورش است و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، دبیری قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر کشور را عهده دار است، این قرارگاه هشت کارگروه دارد و همه فعالیت‌ها باید ذیل این کارگروه‌ها انجام گیرد.

کارگروه‌های این قرارگاه شامل توانمندسازی و کیفیت‌بخشی آموزشی و پرورشی، عمران و آبادانی، رصد و برنامه‌ریزی منابع انسانی، بازماندگان از تحصیل، منزلت و حمایت، توسعه و تحول اجتماع‌محور، مدارس تولید و مهارت و ظرفیت‌شناسی و مردمی‌سازی است.

۶ برنامه را برای کارگروه کوثر اعلام شده که اولین گام احصا نظام مسایل دختران باتوجه‌به زیست‌بوم استانی بوده است؛ ۴۴۹ شهرستان در کشور و حدود ۷۰۰ منطقه آموزشی وجود دارد که لازم است در آنها نیروهای جهادی برون‌سازمانی با هویت مردمی به این کارگروه جذب شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha