رییس دانشگاه تهران: هدف از اعطای نشان عالی ترویج علم و توسعه گفتمان علمی است

تهران - ایرنا - رییس دانشگاه تهران گفت: هدف از اعطای نشان عالی ترویج علم و توسعه گفتمان علمی و تکریم عالمان است، همانطور که رهبری در فرمایشات خود مکرراً اشاره دارند اگر می‌خواهیم علم گسترش پیدا کند باید عالم تکریم شود.

به گزارش خبرنگار گروه علم و و آموزش ایرنا، سید محمد مقیمی دوشنبه شب در آیین اعطای نخستین نشان عالی دانش افزود: دانشگاه تهران و علوم پزشکی استان تهران با یکدیگر این پیمان را بسته اند که فارغ از مرزبندی های تصنعی وزارتخانه‌ای و سازمانی برای بالا بردن نام ایران عزیز و همچنین تحقق تمدن نوین اسلامی که رهبری آن را ترسیم کرده‌اند تلاش مضاعفی داشته باشد.

وی گفت: برای دستیابی به این تمدن نوین اسلامی علم باید در صدر قرار داشته باشد از این رو این دو دانشگاه تلاش می‌کنند زمینه‌ های مختلفی را به صورت مشترک دنبال کنند و اعطای نشان عالی دانش یکی از این تلاش ها است.

مقیمی ادامه داد: هدف اساسی این آیین ترویج علم و توسعه گفتمان علمی و تکریم عالمان است همانطور که رهبری در فرمایشات خود مکرراً اشاره دارند اگر می‌خواهیم علم گسترش پیدا کند باید عالم تکریم شود و آن زمان است که علم می‌تواند در خدمت توسعه کشور و پیشرفت جامعه باشد.

وی گفت: اطمینان دارم که دو دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران در مسیری که حرکت می کنند بتوانند در تحقق این تمدن نوین نقش‌آفرینی ویژه داشته باشند.

رئیس دانشگاه تهران افزود: از یک سابقه بسیار قوی و قدرتمند در زمینه پیشگامان عالمان در دنیا همچون بوعلی سینا، ابوریحان بیرونی، خواجه نصیرالدین طوسی و فارابی برخورداریم و این فهرست می تواند با اسامی مختلف و متنوع ادامه پیدا کند و سالها طلایه‌دار علم در دنیا باشد.

وی گفت: امروز شاهد این هستیم که به برکت شکل گیری دانشگاه تهران که این روزها وارد ۹۹ سالگی تاسیس آن خواهیم شد این اتفاق بزرگ را رقم خواهیم زد که بتواند طلایه داری علم دنیا را با دانشمندان کشور علمداری کنند.

اساتید دریافت کننده نشان عالی دانش 

در نخستین آئین اعطای نشان عالی دانش که شامگاه دوشنبه هشتم خرداد با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر سید محمد مقیمی رییس دانشگاه تهران، دکتر حسین قناعتی رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر علیرضا منادی سفیدان رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و دکتر رضا پورحسین دبیر نشان عالی دانش برگزار شد، استادان اعظم ایرجی زاد، عباس بازرگان، احمدرضا دهپور، علی‌اکبر رشاد، عباسعلی زالی، حسین صفایی، سید کاظم علوی‌پناه، محمود فتوحی فیروزآباد، اردشیر قوام‌زاده، محمدمهدی کیانی، محمود مهرداد شکریه و محمدحسین نصر اصفهانی مفتخر به دریافت نخستین نشان عالی دانش کشور شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha