۹ خرداد ۱۴۰۲، ۵:۲۱
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85126154
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

خیز پاکستان و بلاروس به سمت تقویت مناسبات اقتصادی و دفاعی

اسلام‌آباد- ایرنا- وزیر امور خارجه بلاروس به دعوت همتای پاکستانی خود و با دستور کار تعمیق روابط فی مابین به ویژه افزایش همکاری‌های اقتصادی و دفاعی به اسلام‌آباد سفر کرد.‌

به گزارش ایرنا از رسانه‌های دولتی پاکستان، «سرگئی آلینیک» بامداد امروز سه‌شنبه در راس یک هیات سیاسی و اقتصادی برای سفر دو روزه رسمی وارد اسلام‌آباد پایتخت پاکستان شد.

ناظران سیاسی در پاکستان معتقدند که بلاروس متحد قوی روسیه و مخالف با رویکرد ضدروسی کشورهای غربی است لذا سفر دیپلمات بلندپایه دولت لوکاشنکو به پاکستان قطعا از سوی دولت‌های غربی رصد می‌شود، این درحالی است که اسلام‌آباد از روابط دیرینه و نزدیکی با مینسک برخوردار است و از طرفی حاضر نشد تا به اردوگاه مخالفان روسیه ملحق شود.

براساس این گزارش، وزیر امور خارجه بلاروس قرار است امروز با «بلاول بوتو زرداری» همتای پاکستانی خود دیدار و طرفین پیرامون تقویت روابط دوجانبه و شناسایی راه‌های افزایش همکاری‌ها در بخش‌های دفاعی، اقتصادی، علمی و فناوری رایزنی خواهند کرد.

سفر رسمی «سرگئی آلینیک» به اسلام‌آباد تنها چند روز پس از سفر وزیر صنایع دفاعی پاکستان به بلاروس انجام می‌شود.

وزاری خارجه دو کشور سال گذشته در حاشیه هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیدار دوجانبه انجام دادند.

یک مقام آگاه در وزارت خارجه پاکستان به روزنامه «اکسپرس تریبیون» در اسلام‌آباد گفت که پاکستان روابط دیرینه‌ای با بلاروس دارد و این سفر هیچ ربطی به جنگ در اوکراین ندارد.

بلاروس سال‌هاست که متحد راهبردی روسیه محسوب می‌شود و تحت تحریم‌های فزاینده آمریکا قرار دارد. مسکو و مینسک از لحاظ اقتصادی و نظامی متحد نزدیکی محسوب می‌شوند.

کشورهای غربی ادعا می‌کنند روسیه از بلاروس به عنوان پایگاهی برای حمله به اوکراین استفاده می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha