ترویج ارزش‌های دینی برای نسل جدید ضرورت دارد

بیرجند - ایرنا - نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ترویج ارزش‌های دینی برای نسل جدید اهمیت دارد تا بتوان جامعه را به سمت سعادت پیش برد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین یوسفعلی شکری شامگاه دوشنبه در نشست هم‌اندیشی تشکل‌های شاهد و ایثارگر و اعضای هیات اندیشه‌ورز جامعه ایثارگری خراسان جنوبی افزود: حتی دستاوردهای اقتصادی یک جامعه اگر بر مبنای توحید و مکتب انبیا درست هدایت نشود، فساد گسترده می‌شود.

وی گفت: اقدامات فرهنگی هم در پیشگیری از فساد حائز اهمیت است اما اگر اعتقادات دینی رها شود و به خوبی نتوانیم برای نسل جدید تبیین کنیم هیچ اقدامی اثرگذار نخواهد بود.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: قبح مقاومت مدنی برای اطاعت نکردن اگر شکسته شود، مصیبت‌های جامعه شروع خواهد شد لذا تحلیل درستی از ارزش‌های دینی باید ارائه کرد.

وی با تاکید بر لزوم ورود به موقع برای امر به معروف و نهی از منکر گفت: رسالت در برابر حفظ ارزش‌ها و پیروی از ولایت فقیه همواره وجود دارد و مقطعی نیست زیرا اگر این مساله رها شود جامعه دچار خسران خواهد شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین شکری اظهار داشت: عادی‌سازی برخی ناهنجاری‌ها در جامعه زنگ خطری است که باید در همه عرصه‌های فرهنگی به آن توجه شود.

وی گفت: ریشه همه مصائب و آسیب‌ها در پیروی از طاغوت بوده لذا شیطان‌شناسی باید مورد توجه قرار گیرد زیرا همواره مورد تاکید رهبران دینی بوده است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: یکی از اهداف مهم انبیا هدایت درست انسان بوده اما لازمه اش این است که از ولی امر اطاعت کنیم.

وی گفت: ارکان اصلی هر حکومتی اطاعت کردن است و اگر مقاومتی صورت بگیرد به معنای نخواستن در هر زمینه اقتصادی، اجتماعی یا فرهنگی باشد، آسیب‌های زیادی متوجه جامعه خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران هفتم خرداد وارد خراسان جنوبی شد و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، شرکت در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان با حضور استاندار خراسان جنوبی، سفر به شهرستان‌های فردوس و سرایان، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران از برنامه‌های این سفر سه روزه بوده است.

همچنین با حضور نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت‌الاسلام اوحدی به عنوان مسئول حوزه نمایندگی ولی‌ فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان جنوبی معرفی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha