۹ خرداد ۱۴۰۲، ۸:۵۹
کد خبر: 85126263
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خانواده شهدای ۱۵ خرداد راویان حقیقت این قیام هستند

ورامین - ایرنا - رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: خانواده معظم شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲، اسوه‌های مقاومت و راویان حقیقت این قیام خونین هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سیدمحسن محمودی شامگاه سه شنبه در آستانه شصتمین سالگرد قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ مردم دشت ورامین، در دیدار با خانواده شهدای این قیام اظهار داشت: مردم دشت ورامین با قیام خونین خود که در آن بهترین فرزندان خویش را تقدیم راه اسلام کردند، به پرچمداران حرکت نهضت اسلامی مردم ایران به رهبری امام راحل تبدیل شده و هویتی گرانبها برای مردم این دیار ایجاد کردند.

وی  افزود: شهدای گرانقدر قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ در اوج خفقان و سرکوب رژیم شاهنشاهی، در برابر ظلم ایستادند و برای دفاع از مرجعیت و ولایت، خون خود را نثار کردند تا الگویی بی بدیل را در عصر حاضر پیش روی همه قرار دهند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در آن زمان، شهدای ۱۵ خرداد در مسیری قدم نهادند که پایان آن جز شهادت چیز دیگری نبود، فرزندان، زندگی و خانه و کاشانه خود را بدون هیچ گونه چشمداشت رها کردند، مظلومانه به شهادت رسیدند تا فریاد رسای آنان، پایه‌های رژیم ستم‌شاهی را به لرزه در آورند.

محمودی ادامه داد: شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲، مظلومانه به شهادت رسیدند، پیکر پاک و مطهر آنان در حالی که بعضی از آنان حتی جان در بدن داشتند، غریبانه در گورستان مسگرآباد به خاک سپرده شدند تا فریادشان در ظاهر در نطفه خفه شود غافل از این که، خون پاک این شهدا درخت انقلاب را آبیاری کرده و زمینه پیروزی انقلاب در بهمن سال ۵۷ را فراهم می‌کند.

امام جمعه موقت ورامین با تأکید بر لزوم زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدای قیام ۱۵ خرداد ورامین گفت: خانواده معظم شهدای این قیام، رسالتی بزرگ بر عهده دارند، آنان باید به عنوان عمل به جهاد تبیین مد نظر رهبر معظم انقلاب، واقعیت‌های این قیام را که از زبان پدران خود شنیده و آثار آن را درک کرده‌اند، به جامعه به ویژه نسل جوان منتقل کنند تا از انحراف وقایع آن جلوگیری شود.

به گزارش ایرنا، در قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲، مردم شهرستان‌های ورامین و پیشوا با اطلاع از دستگیری امام راحل پای پیاده و کفن پوش به سمت تهران به حرکت در آمدند در این مسیر هفت تن از جوانان این دیار به نام‌های سیدمرتضی طباطبایی، حسن خانی، عزت الله رجبی، امیرهوشنگ ،معصومشاهی، جعفر عرب مقصودی، مسیب مهابادی و ابوالقاسم اردستانی در پل تاریخی باقرآباد به دست نیروهای رژیم شاهنشاهی به شهادت رسیدند. ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha