معاون دانشگاه ادیان قم: رفتن دانشجویان به خارج از کشور رفتار منفی تلقی نشود

سمنان- ایرنا- معاون بین الملل دانشگاه ادیان و مذاهب قم گفت: فرهنگی به وجود آوریم تا رفت و آمد دانشجویان به داخل و خارج از کشور یک رفتار منفی تلقی نشود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمد مهدی تسخیری روز سه‌شنبه در همایش بین‌المللی آموزش پزشکی میان‌فرهنگی به همت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان در شهمیرزاد شهرستان مهدیشهر افزود: دانشگاه‌ها باید در بخش‌های مختلف مانند تولید مجلات، مقالات با دانشگاه‌های نقاط مختلف جهان همکاری کنند و روابط بین‌المللی را گسترش دهند.

وی افزود: دانشگاه‌ها برای فعالیت در عرصه بین‌المللی هزینه کنند و اگر برنامه‌ریزی جذب دانشجویان خارج از کشور دارند، باید در زمینه اعزام دانشجو و هیات‌علمی نیز نقش‌آفرینی کند. دانشگاه‌ها برای تقویت حضور و فعالیت خود در عرصه بین‌المللی با سفارتخانه ارتباط خود را تقویت کنند.

وی بیان کرد: دانشگاه ادیان ۱۲ عضو هیات علمی به ۱۲ دانشگاه کشور در نقاط مختلف جهان مانند هلند، اتریش، چک، عراق، و عمان، اعزام کرده است و با ۲۲ سفارتخانه ارتباط دارد.

معاون بین الملل دانشگاه ادیان و مذاهب قم گفت: ۳۵ عضو هیات علمی دیپلمات سال گذشته در این دانشگاه جذب شد.

معاون دانشگاه ادیان قم: رفتن دانشجویان به خارج از کشور رفتار منفی تلقی نشود

ضرورت استفاده از تجربه‌های مشترک

نماینده دانشجویان عراقی در سفارت عراق و نماینده دانشگاه علوم پزشکی ایران در عراق نیز در این همایش با اشاره به نقاط مشترک ایران و عراق، گفت: راه‌های سازنده برای جذب دانشجویان عراقی در دانشگاه‌ علوم‌پزشکی استان سمنان وجود دارد.

علی ضیا افزود: ایران همواره منشا خیر و برکت برای کشور عراق است و از تحصیل دانشجویان عراقی در ایران استقبال می‌شود.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان استفاده از تجربه دانشجویان عراقی را که در دیگر دانشگاه‌های ایران تحصیل می‌کنند در دستور کار قرار دهد تا مشکلاتی که در گذشته بود رفع شود.

نماینده دانشجویان عراقی در سفارت عراق و نماینده دانشگاه علوم پزشکی ایران در عراق با قدردانی از برگزاری همایش بین‌المللی آموزش پزشکی میان فرهنگی، افزود: راه‌های زیاد ارتباطی بین ایران و عراق وجود دارد و می‌توان همکاری در این بخش را نیز در دستور کار قرار داد.

همایش بین المللی آموزش پزشکی میان فرهنگی با هدف توسعه حوزه بین المللی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در زمینه آموزش و پذیرش بیماران بین الملل و معرفی توانمندی‌های دانشگاه در این ۲ عرصه و معرفی ظرفیت‌های علمی، فرهنگی، تحقیقاتی و درمانی، در روزهای نهم و دهم خرداد ۱۴۰۲ در حال برگزاری است.

همایش بین المللی آموزش پزشکی میان فرهنگی با حضور روسا و مدیران ارشد وزارت بهداشت و سازمان امور دانشجویان، دانشگاه علوم پزشکی تهران و کلان منطقه یک، سفرا و رایزن های فرهنگی کشورهای پاکستان، عراق و غنا، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دانشگاه جامعه المصطفی العالمیه، دانشگاه ادیان و مذاهب قم، در حال برگزاری است و مهمانان ضمن آشنایی با توانمندی‌های این دانشگاه، از برخی مراکز آموزشی پژوهشی و درمانی دانشگاه نیز بازدید خواهند کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha