۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۰۸
کد خبر: 85126478
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده مردم تهران: تفکر قیام ۱۵ خرداد موجب غلبه بر دشمن می‌شود

ورامین - ایرنا - نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: تفکری که در قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ موجب شد تا پایه‌های رژِیم منحوس پهلوی به لرزه درآمده و انقلاب در بهمن سال ۵۷ به پیروزی برسد، امروز نیز باعث غلبه بر دشمن می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل کوثری روز سه‌شنبه در مراسم گرامیداشت شهدای ۱۵ خرداد سال ۴۲ که در بیمارستان ۱۵ خرداد ورامین برگزار شد، اظهار داشت: یوم الله ۱۵ خرداد در تاریخ سراسر افتخار انقلاب اسلامی، روزی به یادماندی است که مردم ورامین در خلق آن نقش به سزایی داشتند و امروز پس از گذشت ۶۰ سال از این واقعه، لازم است واقعیت‌های آن به فرزندان انقلاب بازگو شود.

وی افزود: محور اصلی قیام ۱۵ خرداد امام خمینی (ره) بود که تمام هستی و وجود خود را برای مردم گذاشت تا بتواند این ملت را در جهان سربلند کرده و آن را به الگویی برای محرومین عالم در مقابله با طاغوت تبدیل نماید.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: مردمی که پیش از انقلاب از ظلم های طاغوت زمانه به ستوه آمده بودند، زمانی که امام راحل در پی اعتراض به قانون کاپیتولاسیون، توسط نیروهای رژیم ستم‌شاهی دستگیر شد، به میدان امده و با اگاهی و تشخیص به موقع، این روز تاریخی را در ۱۵ خرداد سال ۴۲ به نام خود ثبت کردند.

کوثری ادامه داد: مردمی که در قیام خونین ۱۵ خرداد حرکت کردند، برای دریافت امتیاز در این مسیر گام بر نداشتند، حرکتی که امتداد آن را دوران هشت سال دفاع مقدس به خوبی می‌توان مشاهده کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور گفت: در جریان اغتشاشات اخیر در کشور به خوبی می‌توان رد پای بیگانگان به خوبی مشهود بود ولی نظام با تدبیر از بروز فاجعه ای که خواست دشمنان بود جلوگیری کرد و این فقط و فقط با تدبیر ولایت بود که در مواقعی اینچنین با تصمیمات صحیح خود کشور را از توطئه‌های شوم نجات داد.

این نماینده مجلس اضافه کرد: مردم محوری و احترام به حقوق عامه از مهمترین مصادیق تکریم در نظام ولایت فقیه است، تکریمی که خود را در شکل گیری ارکان کشور با خواست و نظر مردم به خوبی نشان می‌دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ۲ عامل رهبری و مردم ولایت مدار را ضامن بقاء نظام اعلام کرد و افزود: وقتی پس از چهار دهه صلابت مردم را مانند ابتدای انقلاب مشاهده می کنیم به این دلیل است که اعتقادات این مردم مانند دوران عاشورا با ولایت ناگسستنی است و مطمئن باشید هیچ قدرتی و جریان انحرافی نمی تواند این پیوند عمیق را از هم جدا کند.

به گزارش ایرنا، در قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲، مردم شهرستان‌های ورامین و پیشوا با اطلاع از دستگیری امام راحل پای پیاده و کفن پوش به سمت تهران به حرکت در آمدند در این مسیر هفت تن از جوانان این دیار به نام‌های سیدمرتضی طباطبایی، حسن خانی، عزت الله رجبی، امیرهوشنگ ،معصومشاهی، جعفر عرب مقصودی، مسیب مهابادی و ابوالقاسم اردستانی در پل تاریخی باقرآباد به دست نیروهای رژیم شاهنشاهی به شهادت رسیدند. ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha