۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۵۲
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85126506
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۰ درصد جمعیت البرز اضافه وزن دارند

۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۵۲
کد خبر: 85126506
۵۰ درصد جمعیت البرز اضافه وزن دارند

کرج – ایرنا- مدیر گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد: ۵۰ درصد جمعیت این استان به علت تغذیه نادرست دارای اضافه وزن هستند.

به گزارش ایرنا، فاطمه قاسمی روز سه شنبه در نشست بررسی وضعیت تغذیه عمومی در کرج افزود: طبق بررسی علمی میزان اضافه وزن زنان در البرز بیش از مردان است.
وی با بیان اینکه تغذیه ناسالم از عوامل اصلی بیماری های قلبی و عروقی است، گفت: سبک زندگی ناسالم، کم تحرکی، استرس، نداشتن خواب کافی شبانه، تغییر الگوی مصرف غذا و مصرف بی رویه فست فود و غذاهای پرچرب، مصرف دخانیات زمینه ساز بروز بیماری چاقی و ابتلا به بیماری‌های غیر واگیر هستند.
مدیرگروه بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان این که ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی در استان البرز روند صعودی دارد افزود: البرز جز استان‌های کم تحرک کشور است و تحرک نداشتن با بروز چاقی و ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی رابطه مستقیم دارد.
قاسمی با اشاره به اینکه چاقی و کم تحرکی مهم‌ترین عوامل خطرزا قابل اصلاح است گفت: برهمین اساس دیابت، فشارخون و سرطان‌ها نیز در جامعه رو به افزایش است.
وی بیان کرد: : بر اساس تحقیقات سازمان بهداشت جهانی به ازای هر یک درصد افزایش فعالیت بدنی از ۱۰۰ مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری می‌شود بنابراین خانواده‌ها باید فعالیت مستمر و روزانه ورزش و پیاده روی را در برنامه خود بگنجانند.
جمعیت استان البرز بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر برآورد شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha